A Forma-1 szabályainak előkészítésén eddig két, a csapatok képviselőiből álló munkacsoport, a technikai és a sport munkacsoport dolgozott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) égisze alatt, de jövőre ezeket egy testület, az ún. stratégiai munkacsoport váltja majd fel.
A munkacsoport összeállítása is más lesz, mint korábban, ugyanis a 18 tagú tanácsban csak 6 csapat (a Red Bull, a Ferrari, a McLaren, a Mercedes, a Williams és a rajtuk kívül a bajnokságban a legjobb helyezést elért alakulat) képviselői kapnak helyet, további 6 tagot az FIA, másik 6-ot pedig az F1-et szervező Formula One Management (FOM) delegál.
Az FIA elnöke szerint az átalakítás hasznos és gördülékenyebbé teszi majd a munkát, ugyanis a döntési mechanizmus is megváltozik: míg korábban csak 70 százalékos többséggel lehetett új szabályokat hozni a következő idényre, mostantól az egyszerű többség is elég lesz.
„Demokratikus, kiegyensúlyozott testület lesz, amilyen eddig nem létezett. Szóval ez pozitívum az FIA számára. Szerintem sokkal nyitottabb lesz az egész, és könnyebben lehet majd változtatni. A jelenlegi rendszerben szinte soha nem lehet változtatni” – mondta az Autosportnak.  
Todt a csapatok nevezési és a pilóták szuperlicenceinek díjemelését is megvédte, szerinte ez is így „demokratikus”. 
„A kisebb csapatoknak kevesebbet, 500 és 800 ezer dollár közötti összeget kell fizetniük. A nagyobb istállók, amelyeknek a bevétele is nagyobb, többet fizetnek majd. Minden demokratikus államban adókat kell fizetni, ezeknek mértéke pedig a bevételektől függ.” 
„Aki 20-30 millió dollárt keres egy évben, az megengedheti magának, hogy 250 ezerért váltsa ki a versenyzői engedélyét.”