Warwick, a silverstone-i pálya elnökségi tagja, a Brit Autóversenyzők Klubja elnöke
A Forma-1-ben a 2010-es idény kezdete óta versenyzői tapasztalattal is rendelkező versenybírók segítik az Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) három másik tisztviselőjét a különböző incidensek megítélésében. 
A két héttel ezelőtti Abu-Dzabi Nagydíjon az egykori Toleman-, Renault-, Arrows- és Lotus-pilóta, a Brit Autóversenyzői Klub jelenlegi elnöke, az angol Derek Warwick kapta a feladatot. Hetedszer töltötte be a posztot az intézmény bevezetése óta. 
2010-ben például ő segített megítélni Michael Schumacher és Rubens Barrichello ijesztő esetét a Magyar Nagydíjon, az idén Hockenheimben a Red Bull kizárásáról vagy indulásáról, majd Sebastian Vettel futam utáni büntetéséről döntött, de a legnehezebb ügye egyértelműen két hete, Abu-Dzabiban volt, amikor a bajnokságot alapvetően befolyásoló döntést kellett hoznia, amikor az időmérő után kizárták a bajnoki éllovas németet, aki csak a mezőny végéről indulhatott.
Warwick a holland GPUpdate.net-nek adott interjújában egyebek mellett arról is beszélt, hogy miért tartott botrányosan hosszú ideig, több mint négy óráig az eljárás.
„Bár nem örültem neki, de nagyon sok adatot kellett átnéznünk, aztán még hoztak újabbakat – ami persze nem probléma -, de az idő csak úgy repült. De jobb helyes döntést hozni, mint kapkodva egy rosszat. Ha az újságírók és a nézők látnák, hogyan dolgoznak a stewardok, talán nagyobb tisztelettel kezelnék őket. Ez nem annyi, mint egy sárga lap kiosztása a fociban.”
A szombat esti várakozás közben a Twitteren már arról írtak egyesek, hogy az állandó versenyigazgató, Charlie Whiting elhagyta a pályát, hogy vacsorázzon, voltak, akik szerint emiatt is húzódott az ügy. Warwick kerek perec cáfolt: 
„Ez egy nagy baromság! Charlie közvetlenül nem vesz részt a döntésben. Néha kikérjük a véleményét, ha bizonytalanok vagyunk valamit illetően, de hadd szögezzem le, hogy a stewardok kezében van a döntés, mi teljesen függetlenek vagyunk.”
Warwick szerint a Red Bull és Sebastian Vettel teljes mértékben együttműködött a versenybírókkal Abu-Dzabiban és korábban Hockenheimben is, amikor a trükkös motorvezérlés kapcsán kellett felelniük a stewardok előtt.
„Azt hiszem, a csapatok néha túlzásba esnek és túl sok adatot hoznak, de igen, a Red Bull teljes mértékben együttműködő volt. A csapatok mindig feszegetik a határokat, és ezért inkább elismerést érdemelne a Red Bull is. A Forma-1 a technikai haladás csúcsa, a világ legjobb mérnökei és versenyzői dolgoznak itt. Ha lehetőségük van, mindig meg fogják próbálni a határok kitolását.” 
A kérdésre, hogy Derek Warwick, a magánember mit jósol a Vettel és Fernando Alonso csatájává vált bajnokságban, az expilóta így felelt: „Nagyon szeretném, ha a cím sorsa csak a Brazil Nagydíj utolsó körében dőlne el, de sajnos a Ferrari nem elég gyors, a Red Bull és Seb simán be fogja húzni.”