Az olasz Pirelli tavaly lépett be a Forma-1-be, és az előzetes kéréseknek megfelelően a korábbi években látottaknál „problémásabb” gumikat adott a csapatoknak.
A kezdetben igen kiszámíthatatlanul viselkedő gumik alaposan meg is dobták a kerékcserék számát, igaz, a 2011-es idény végére már nagyjából beállt a gyakorlat, elmaradoztak a drámák. Hogy újból feldobja a versenyt, a Pirelli 2012-re az előző évinél lágyabb keverékekkel állt elő, és az év első harmadában megint születtek meglepetések, azonban a számok azt mutatják, hogy a gumik nem izzasztották meg annyira a csapatokat, mint 2011-ben.
A német Auto Motor und Sport számításai szerint 2011-ben a 18. futamig bezárólag 1058 kerékcsere zajlott a futamokon, míg 2012 azonos időszakában, azaz a két héttel ezelőtti Abu-Dzabi Nagydíjig „csak” 854, a csökkenés tehát igen jelentős, 20 százalékos.
Az ok kettős: hiába a lágyabb keverékek, a Pirelli kevésbé rizikós kombinációkat szállít a versenyekre – mostanában egykiállásos futamokat láttunk, pont, mint a bridgestone-os időkben -, másrészt a csapatok is kezdik kiismerni az olaszak termékeit.
„A gumik valószínűleg túl tartósak voltak Indiában és Abu-Dzabiban. De a jövő évben korrigálunk majd! Szintén belejátszik, hogy az autók nagyobb leszorítóerőt generálnak, a csapatok pedig kitanulták, hogyan bánjanak a gumikkal” – ismerte el a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A milánói cég a hétvégi új Amerikai Nagydíjra is konzervatívan készül, a lehető legtartósabb kombinációt, a közepes és a kemény keverék párosát adja a csapatoknak.