A hét elején került nyilvánosságra, hogy a HRT eddigi tulajdonosa, a Thesan Capital szűk másfél év után szabadulni akar az alakulattól, vevőt keres. A madridi kiscsapat helyzete igen borúsnak tűnik, a hírek szerint ha egy-két héten belül nem akad új tulajdonos, a szezon végén jön a csőd és a megszűnés.
A spanyol sportnapilap, az AS arról is írt, hogy a HRT-nél jó ideje kénytelenek spórolni az alkatrészeken, ez magyarázhatja, hogy az utóbbi pár versenyhétvégén szokatlan műszaki problémák miatt bukott Narain Karthikeyan és Pedro de la Rosa is.
A spanyol veterán Austinban reagált a fentiekre, határozottan cáfolta, hogy a csapat nem biztonságos autót küldene pályára.
„Lehet, hogy szerény, aprócska alakulat vagyunk, de professzionális Forma-1-es csapatként dolgozunk, amikor pályára lépünk, akkor az autó mindig biztonságos. Soha nem ülnék be egy olyan autóba, amelyik az elöregedett alkatrészek miatt veszélyes. Az autónk lassú, de biztonságos!”
Ami az eladást, a jövőt illeti, de la Rosa inkább csak külső szemlélő: „Én nem sokat mondhatok, céges szintű döntés, nincs beleszólásom. Én csak azt mondhatom, hogy itt vagyunk, van még két futam, és akármi is történjen, most is 100 százalékot adunk majd, ahogy mindig. Mindegy, ki az ellenfél, profin dolgozunk. Ezért vagyunk itt.”
Úgy látszik egyébként, hogy a csapat vezetése sem bízik igazán az eladásban, igyekeznek más módon pénzt szerezni – a már említett AS-cikkben az is szerepelt, hogy a kínai tesztpilóta, Ma Csing-Hua 2013-as előléptetésének ígéretével házalnak, Kínából szeretnének 30 millió eurót felhajtani.
A versenyző menedzsere, Csin Jong pár napja teljes meggyőződéssel állította, hogy kliense a 2013-as Kínai Nagydíjon indul majd: „Akárki is legyen a főnök, Ma biztosan versenyezni fog a jövő évi sanghaji F1-es futamon.”
A HRT-nél igyekeznek addig ütni a vasat, amíg meleg, tegnap ugyanis bejelentették, hogy a kínai tesztelő az Amerikai Nagydíj mai első szabadedzésén újabb vezetési lehetőséget kap.