„Az első szektorban borzalmasan nehéz félrehúzódni” – mondta a spanyol. „Csak egy ideális ív van, ha valaki ezt elhagyja, azonnal elveszíti a tapadást. Többször is előfordult ezen a hétvégén, hogy amikor megláttam valakit a tükörben, inkább nem mentem semerre csak elemeltem kicsit a gázt, azt remélve, hogy talál helyet az előzésre. Féltem attól, hogy ha lehúzódom, még a végén nekimegyek.”
Pastor Maldonado is úgy véli, hogy a szokottnál nagyobb lesz a sebességkülönbség a 3-9-es kanyarig. „Ez a pálya egyik nagy sajátossága” – nyilatkozta a venezuelai. „Stratégiai szempontból jobb, ha távol maradunk a lekörözöttektől. Ha beszorulunk valaki mögé, akár 2-3 másodpercet is veszíthetünk, szóval okosnak kell lennünk.”
Graeme Lowdon, a Marussia elnöke szerint velük még nem is lesz igazi baj, nagyobb problémák akkor lehetnek, amikor az élcsapatok a középmezőnyhöz tartozó autókat érik utol. „Három éve birkózunk a lekörözéses problémával, szerintem most is megoldjuk. Az én megfigyelésem, hogy nem velünk szokott baj lenni, hanem akkor, amikor a leggyorsabbak azokat érik utol, akik nincsenek hozzászokva ahhoz, hogy lekörözik őket.”