A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa ma késő délután publikálta az újabb 2013-as Forma-1-es versenynaptárt. Bár az évnek ebben a szakaszában általában már a teljesen végleges menetrendet hozzák nyilvánosságra, ezúttal egy joker futam is szerepel a naptárban.
Az FIA eredetileg 20 futamosra tervezte a 2013-as idényt is, de az előzetes naptár nyilvánosságra hozása után kiderült, hogy jövőre nem lehet majd megtartani a New Jersey-be tervezett utcai futamot. Az üresedés pótlására előbb Franciaország jelentkezett, de az elmúlt napok hírei alapján egyre valószínűbb, hogy a Török Nagydíj tér majd vissza az egyelőre meg nem nevezett verseny júliusi, a Magyar Nagydíj elé ütemezett időpontjára.
Eredetileg egyébként úgy tűnt, hogy júniusra kerül a pótverseny, hiszen New Jersey kidőlésével a 9-én rendezendő Kanadai Nagydíj és a 30-án következő Brit Nagydíj között háromhetes lyuk tátong, de az FIA ezt meghagyta, és a már régebben korábbra tolt – és a nehézségek ellenére továbbra is a naptárban szereplő – Német Nagydíj eredeti helyére szúrta azt be.
A Világtanács ezen kívül hivatalosan megerősítette a már korábban ismertté vált szabályváltoztatásokat is, így azt, hogy a nyitható hátsó szárnyat (DRS) 2013-tól már az edzéseken is csak az előre kijelölt szakaszokon lehet majd alkalmazni; hogy a hajlékony első szárnyak, orrkúpok műszaki ellenőrzését tovább szigorítják; valamint azt, hogy az autók pályán való leállása esetén nem lehet majd műszaki „vis maiorra” hivatkozni, csakis elégséges üzemanyag-mennyiség esetén kerülhető el a büntetés.
Új döntés, hogy 2013-tól a csapatok kötelező takarodója csütörtök éjszaka hatórásról nyolcórásra hosszabbodik, valamint hogy a takarodó alól az eddigi négy helyett már csak két alkalommal lehet majd felmentést kérni. A Pirelli új szerkezetű 2013-as abroncsai nehezebbek lesznek, a Világtanács ennek kompenzálására módosított az autók kötelező minimális tömegén.
2014-ről is születtek döntések. Hivatalosan is törölték azt az előírást, amely szerint a jövő évtől az autóknak tisztán elektromos hajtással kellett volna közlekedniük a bokszutcában, ennek legkorábbi bevezetését 2017-re tolták.
A két év múlva érkező új, 1,6 literes turbós V6-os motorokhoz kapcsolódóan a kisebb erőforrások megjelenéséhez illeszkedően emelnek majd az autók minimális súlyán. Meglepő, de egyelőre nem részletezett rendelkezés, hogy a korábbi tervekkel ellentétben a 2014-es kasztnik aerodinamikai jellemzői nem változnak meg drasztikusan, a 2012-es értékeknek felelnek majd meg.
A 2013-as Forma-1-es világbajnokság naptára
03.17. Ausztrál Nagydíj (Melbourne)
03.24. Maláj Nagydíj (Szepang)
04.14. Kínai Nagydíj (Sanghaj)
04.21. Bahreini Nagydíj (Szahír)
05.12. Spanyol Nagydíj (Barcelona)
05.26. Monacói Nagydíj (Monte-Carlo)
06.09. Kanadai Nagydíj (Montreal)
06.30. Brit Nagydíj (Silverstone)
07.07. Német Nagydíj (Nürburgring vagy Hockenheim)
07.21. függőben (egy további európai verseny)
07.28. Magyar Nagydíj (Hungaroring)
08.25. Belga Nagydíj (Spa)
09.08. Olasz Nagydíj (Monza)
09.22. Szingapúri Nagydíj (Marina Bay)
10.06. Koreai Nagydíj (Jongam)
10.13. Japán Nagydíj (Szuzuka)
10.27. Indiai Nagydíj (Buddh International Circuit)
11.03. Abu-Dzabi Nagydíj (Yas Marina)
11.17. Amerikai Nagydíj (Austin)
11.24. Brazil Nagydíj (Interlagos)
07.28. Magyar Nagydíj (Hungaroring)
08.25. Belga Nagydíj (Spa)
09.08. Olasz Nagydíj (Monza)
09.22. Szingapúri Nagydíj (Marina Bay)
10.06. Koreai Nagydíj (Jongam)
10.13. Japán Nagydíj (Szuzuka)
10.27. Indiai Nagydíj (Buddh International Circuit)
11.03. Abu-Dzabi Nagydíj (Yas Marina)
11.17. Amerikai Nagydíj (Austin)
11.24. Brazil Nagydíj (Interlagos)