Sebastian Vettel és Fernando Alonso küzdelméről szólt idén a világbajnokság, pedig egy elemzés szerint nem a Red Bull és nem a Ferrari, hanem a megbízhatósági gondokkal egész évben küszködő McLaren tudhatta magáénak a leggyorsabb autót. Mind a húsz futam leggyorsabb versenyköreinek átlagolása után jött ki az eredmény, ezek alapján a McLaren átlagos lemaradása mindössze 0,18 másodperc volt az elméleti tökéletességtől.

Második helyre a Red Bull futott be 0,38 másodperces lemaradással, a Ferrarit (+0,75 mp) pedig még a Lotus (+0,68 mp) is megelőzte, vagyis Alonso kis híján a mezőny negyedik leggyorsabb autójával nyert bajnokságot. Érdekes egyébként, hogy a Red Bull fölénye annyira hatalmas volt 2011-ben, hogy ugyanezen a listán mindössze egy századmásodperces (0,01 mp) lemaradással szerezte meg az első helyet.

Az idén futamot is nyert Williamsé volt a hatodik leggyorsabb autó (+0,96 mp), a kék-fehérek előtt az idén botrányosan gyenge Mercedes (+0,87 mp) végzett. A mezőny leglassabb autója a megszűnő HRT-é volt, a kiscsapat átlagos lemaradása 5,73 másodpercre jött ki, de ez 2,13 másodperces javulást jelent 2011-hez képest. A második legnagyobb javulást a Marussia (+4,83 mp) mutatta be, tavalyhoz képest 2,02 másodperccel csökkent az istálló lemaradása.

Idén egyébként minden csapatnak sikerült csökkentenie a hátrányát, kivéve a 2011-ben szinte tökéletes teljesítményt nyújtó Red Bullt (+0,37 mp). A Ferrari a határon táncolt, tavalyhoz képest mindössze 0,08 másoperccel csökkentette lemaradását.