A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2009-ben élesztette fel a Forma-2-es bajnokságot, az akkori elnök, Max Mosley egy jóval olcsóbb alternatívát kívánt nyújtani a GP2-vel és Formula Renault 3.5-tel szemben.
Az Audi-motoros, Williams-kasztnis sorozat olcsóságát azzal biztosították, hogy különálló versenycsapatok helyett a szervező MotorSportVision egyetlen stábja dolgozott, azonban ez ahhoz is vezetett, hogy a bajnokság messze nem volt olyan erős, mint a már bejáratott riválisok.
Az F2-es bajnok minden évben egy-egy williamses F1-es tesztet kapott jutalmul, de közvetlen átjárás nem volt, a Forma-2 mindig is csak egy alacsonyabb lépcsőfokot jelentett.
A szervezők úgy döntöttek, hogy 2013-ban már nem rendezik meg a bajnokságot.
„Annak ellenére, hogy az FIA Forma-2-es Bajnokságot 2009-ben, a globális gazdasági recesszió kezdetén indítottuk, a sorozat jól szerepelt, sok versenyzővel, versenyképes mezőnnyel. Az FIA szándékainak megfelelően az F2 mindig is nagyon jó ár-érték arányt és egyenlő feltételeket biztosított a résztvevőknek” – magyarázta a szervező MSV főnöke, Jonathan Palmer.
„Idővel azonban az is világossá vált, hogy az egycsapatos működési rendszernek hátrányai is vannak, ez pedig csökkentette a széria vonzerejét. Az FIA-val egyetértésben úgy látjuk, hogy egy jövőbeli F2-nek hagyományosabb alapokon kellene majd működnie. Az F2 szintjén működő más bajnokságok emellett műszaki fejlesztésekkel növelték a saját vonzerejüket, logikus, hogy a Forma-2-es mezőny jóval kisebb lenne a következő évben.”
„Az érintettek, a versenyzők iránti felelősségünk, hogy tisztázzuk, 2013-ra ne tervezzenek a F2-vel, ha mi sem hiszünk abban, hogy erős idény lehet – az FIA-val is megvitattuk a kérdést, elfogadták a javaslatunkat, hogy ne folytassuk a bajnokságot.”