2011 végén, a két renault-s/lotusos év után úgy látszott, hogy a Forma-1- első orosz versenyzője, Vitalij Petrov kipottyanhat a sportágból, de a pilóta a 2012-es tesztszezonban végül helyet szerzett magának, amikor „kitúrta” a veterán Jarno Trullit a Caterhamtől.
Petrov viszonylag jól megállta a helyét a csapatnál 2010 óta már beágyazott Heikki Kovalainen mellett, de az év végére egyre inkább úgy tűnt, hogy most tényleg a búcsú következik, mert a kiscsapat fizetős pilótákat kényszerül szerződtetni 2013-ra.
A fordulatot a szezonzáró Brazil Nagydíjon hozta, amelyen az orosz a 11. helyet szerezte meg, visszahúzva a csapatot a konstruktőri bajnokság 10., milliókat érő helyére. Ez jó pont, de azonnali hosszabbítást nem ért.
A Caterham 2013-ra már leigazolta a tavaly a Marussiánál bemutatkozott Charles Picet, de a második ülés sorsa még mindig nyitott. A kiscsapat számos jelölt közül válogathat(ott), sokan kerestek állást – a fő esélyesnek egy darabig a pénzes tesztpilóta, Giedo van der Garde látszott.
A finn Turun Sanomat most arról ír, hogy immár Petrov a favorit, a tapasztalatára szükség lehet az ígéretes, de még mindig zöldfülű Pic mellett, azonban az aláírás feltétele a szponzori milliók érkezése, méghozzá szó szerint. Az orosz csak akkor kap új szerződést, ha az első átutalások megérkeznek a csapat számlájára.
Ha nem, még mindig képben van két brazil, akik biztosan pénzt tudnak hozni: az egyikük a Williamstől ejtett Bruno Senna, a másikuk a tavalyi GP2-es második Luiz Razia, aki korábban a Mariussiával (akkor még Virgin) és a Caterhammel (még Lotus néven) is tesztelt.
És ha tapasztalat kell, miért nem a 2007 óta versenyző, a csapattal a kezdetek óta dolgozó Kovalainent tartják meg? Az ok egyszerű: a finn pilóta többször elmondta, hogy nincsenek szponzorai és nem is fog kalapozni, profiként fizetést vár el a munkájáért. Ha ez nem teljesül, inkább hátat fordít az F1-nek.