A Forma-1-et felügyelő FIA 2010 óta 2+1 fős versenybírói testületet delegál a nagydíjakra: két folyamatosan rotálódó FIA-tisztviselő és egy komoly versenyzői tapasztalattal bíró öregebb (ex)pilóta vizsgálja és ítéli meg a történéseket. (Egy negyedik stewardot a rendező ország nemzeti autósport-szövetsége ad.)
1969, ’71 és ’73 bajnoka, Sir Jackie Stewart szerint a rendszer nem jó, a cserélődő stewardok nem tudják megfelelő színvonalon ellátni a feladatukat:
„Miért van minden futamon négy különböző versenybíró? Miért nincs legalább egy hivatásos? Kellene egy valaki, aki minden futamon ott van, következetesen dönt, megvan a tekintélye” – nyilatkozta a City A.M.-nek.
A skót szerint a szezonzáró Brazil Nagydíjat követő „sárga zászlós” botrány jól példázza, hogy az FIA nem áll a helyzet magaslatán.
„Most jól vagy rosszul döntöttek a sárga és zöld zászlókról Brazíliában, és miért a verseny utáni szerdán vagy csütörtökön jött csak elő ez? Ez ékesen bizonyítja a szervezetlen működést. A világ már az új bajnokot ünnepli, aztán ez szerdán bukkan elő? Nem vet jó fényt a működésre.”
A korábbi FIA-elnökkel, Max Mosley-val hírhedten rossz viszonyban lévő Stewart az utódról, a 2009 végén megválasztott Jean Todtról is beszélt. Furcsállja, hogy a francia ilyen csendes.
„Meglepett, hogy Todt milyen csendes. Erősebb jelenlétre számítottam tőle. Nem tudom, talán csak kivár. Mindenképp okos embernek tartom, szóval biztosan van valami oka ennek.”
Az FIA-tól viszonylag gyorsan reagáltak Stewart szavaira, a szervezet szóvivője szerint a háromszoros bajnok kritikájának tulajdonképpen nincs igazi alapja: „Szó sem volt szervezetlenségről, nem is volt ügy. A versenyigazgatóság nem jelezte (a sárga zászlós) dolgot a stewardoknak, mert nem is tartották incidensnek a történteket.”