A közép- és kiscsapatok aggódnak, hogy 2014-től a jelenleg használt 2,4 literes V8-as motorok helyett V6-os 1,6 literes, turbós motorokat fognak bevezetni a sportágban, ugyanis, az új erőforrások fejlesztése drága, és ez az árban is megjelenik majd.
Az orosz Marussia azonban mostanra úgy látja, nem feltétlenül hordoz önmagában anyagi kockázatot a motorok leváltása, ha azt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) részéről józan döntések előzik meg.
Graeme Lowdon, a Marussia-csapat elnöke biztos benne, hogy az új motorok fejlesztésére irányuló költségeket elő tudják majd teremteni. Állítása szerint rengeteg lehetőség áll rendelkezésre, hogy a jövőben is versenyképesek lehessenek.
A motorokat illetően azonban még bőven marad kérdés. A HRT csődjének miatt a Marussia maradt a motorgyártó Cosworth utolsó ügyfele. Lowdon szerint azonban még túl korai lenne arról beszélni, hogy a leendő kisköbcentis motorokat melyik gyártó fogja elkészíteni orosz csapat számára. A Cosworth feltehetőleg már nem fog részt venni a későbbi, költséges fejlesztésekben, így a Marussiának másik gyártó után kell néznie.
„Mi is ugyanúgy tárgyalunk a gyártókkal, mint mások. De a motorokra irányuló szabályozások még nem véglegesek, így elég nehéz tárgyalásokat folytatni róluk. Kíváncsian várjuk a konkrét információkat is kapjunk az új erőforrások pénzügyi és technikai követelményeiről. Mindenesetre izgatottak vagyunk; az új motoroknak magas technikai követelményeknek kell megfelelniük, erősnek, hangosnak, de mindenek előtt olcsónak kell lenniük.”