A Force India még mindig nem döntött arról, hogy kit ültet Paul di Resta mellé 2013-ban. A jelöltek között van Bruno Senna, a korábbi versenyző, Adrian Sutil és természetesen a tartalékos, Jules Bianchi is.
A francia pilóta a Ferrari utánpótlásprogramjának neveltje, így az olasz alakulat mindent megtesz, hogy versenyzői álláshoz juttassa őt, mondta a csapatfőnök Stefano Domenicali a Wrooomon.
„Jules a versenyzői akadémiánk tagja, igyekszünk megoldást találni számára. Tavaly a Force India tartalékosa volt, most próbálunk olyan megoldást keresni, amely további fejlődésre és a képességei még jobb bizonyítására ad lehetőséget. De ennél többet nem tudok mondani” – nyilatkozta az olasz.
Domenicali ugyan szűkszavú, de nyílt titoknak számít, hogy a Force India tárgyal az olasz alakulattal a 2014-es motorüzletről. A silverstone-i alakulat mercedeses szerződése az idei év végén lejár, az új turbós V6-osokat pedig lehet, hogy már Maranellóból vásárolják majd. A Ferrari-kötődésű pilóta versenyeztetése biztosan jelentene egy kis árengedményt.
Ha már motorváltás és Ferrari, a Sauberről is hallani hasonló híreket. A svájci privát csapat a BMW-s gyári éveit leszámítva szinte mindig az olaszok erőforrásaival indult (1997-2005 – Petronas címkével, 2010-), de egyes spekulációk szerint most a Mercedeshez való átpártolást fontolgatják.
Alapja annak kapcsolatnak is lenne, hiszen a Sauber 1988-ban a Mercedesszel partnerségben győzött Le Mans-ban, 1990-ben együtt nyerték meg a sportautó-világbajnokságot, és amikor a hinwiliek 1993-ban beléptek az F1-be, akkor is Mercedes-motorokat használtak, igaz, az első évben Ilmor név alatt.
A Sauber szóvivője a Speed Weeknek nyilatkozva hangsúlyozta, hogy egyelőre semmilyen döntést nem hoztak 2014-ről.
„Még nincs motorszállítónk 2014-re, már csak azért sem, mert még jó néhány dolog homályos a költségeket illetően. Tény viszont, hogy több mint tíz évet dolgoztunk már a Ferrarival, tehát az első jelöltünk természetesen a Scuderia.”