Kimi Räikkönen 2009 végén kiszállt a Forma-1-ből, miután a Ferrari egy évvel a szerződése lejárta előtt kiszállította az autóból. A finn pilóta a rali-világbajnokságban (WRC) próbált szerencsét, emellett belekóstolt más kategóriákba is, de a szíve végül visszahúzta az F1-be.
2011 második felében már lehetett sejteni, hogy a 2007-es bajnok a visszatérésre készül, sokáig a Williamsszel tárgyalt, de végül a Lotushoz szerződött. Az új csapatánál nagyszerűen megtalálta a helyét még versenyt is nyert, mostanra örök kérdés marad, hogy a Pastor Maldonado kezei között szintén futamgyőzelemre alkalmas kék-fehér autóval mire lett volna képes.
És hogy eredetileg miért nem a Williamshez igazolt a finn? A csapat tavaly márciusban lemondott, pontosabban távozásra kényszerített elnöke, Adam Parr szerint azért, mert Grove-ban nem tudtak sikereket ígérni neki.
„A Williamsnél szerettem volna visszahozni Kimit 2012-re, de nem tudtam versenyképes autót garantálni a számára – azonban a tárgyalásaink során igazán lenyűgözött az éhsége és az elszántsága. Ezzel együtt a versenyképessége homályos volt még akkor, és azt sem tudhattuk, milyen erős lesz az autónk” – mondta az olasz Autosprintnek Parr.
Az exwilliamses érvei megállják a helyüket, hiszen a legendás csapat a megelőző szezonban, 2011-ben története legpocsékabb évét teljesítette, Räikkönen motivációját és versenyképességét pedig széles körben vitatták.