A Forma-1-ben jelenleg az első tíz célba érőnek osztanak pontokat, de a caterhames Mike Gascoyne szerint a mai rendszer könnyen igazságtalan eredményekhez vezethet. Míg a pilóták és csapatok többségénél egyszerű a képlet, az egész szezonban gyűjtött pontok összege alapján rangsorolják őket, a pont nélküli versenyzők és alakulatok bajnoki pozícióját az idényben elért egyetlen legjobb helyezés dönti el.
A Caterham majdnem rosszul járt ezzel 2012-ben, ugyanis a fő rivális Marussiánál versenyző Timo Glock a Szingapúri Nagydíjon a 12. lett, ezzel az orosz csapat a konstruktőri bajnokság 11. helyére tolta őket.
A Caterham végül az utolsó pillanatban tudott fordítani, amikor a Brazil Nagydíjon Vitalij Petrov a marussiás Charles Pic megelőzése után a 11. helyen ért be, de ilyen szerencsés fordulatokra nehéz építeni, amikor végső bajnoki helyezésnek komoly pénzügyi vonzatai vannak.
„Az az előzés kulcsfontosságú volt, nagyjából hétmillió okból” – utalt az év végén osztott pénzre a Gascoyne a Sky Sportsnak nyilatkozva.
„Fantasztikus manőver volt ez Vitalijtól, de meg is érdemeltük, hiszen egész évben a Marussia előtt jártunk. Jobbak voltunk náluk, ellentmondásos lett volna, ha egyetlen versenyeredmény miatt nem mi végzünk a bajnokság 10. helyén.”
„Azt hiszem, meg kellene fontolni, hogy a teljes mezőnynek osszanak pontokat, mert minden versenyen erősebbek voltunk, és ha mégis csak a legjobb futameredményen múlik minden, akkor nagyon sok pénzt veszíthetünk. Ennek nem így kellene működnie.”
A 2010-ben bemutatkozott három újonccsapat, a Caterham (korábban Lotus Racing/Team Lotus), a Marussia (korábban Virgin) és a mostanra összeomlott HRT három idény alatt egyetlen alkalommal sem szerzett pontot.