A Red Bull Racing ma délután Milton Keynes-i központjában megmutatta a csapat történetének kilencedik modelljét, az RB9-est.

Az elmúlt három évben mind az egyéni, mind a konstruktőri címet sorozatban megnyerő alakulat új járgánya is Adrian Newey keze alól került ki, de a főtervező saját bevallása szerint is konzervatív volt, az idei autó a tavalyi evolúciója. Maradt a lépcsős orr – igaz, a rés le lett takarva, de hosszabb szépségpanel túl nehéz lenne, állította Newey. Szintén a régi a Coanda-kipufogó, a nyomórudas felfüggesztés, nagy figyelmet fordítottak az első szárnyakra vonatkozó szigorúbb merevségi követelményekre, árulta el a mérnök.
A leglátványosabb változás a festést érinti, a 2011 óta partnerként szereplő Infiniti 2013-tól a csapat névadó szponzorává lépett elő, a japán márka színe pedig hangsúlyosan megjelent az RB9-esen is.
„Régen, ha valakinek domináns autója volt az év elején, akkor jó megbízhatóság mellett meg is nyerte a bajnokságot. Most már nem így megy. Ma már a folyamatos fejlesztésről szól az egész. Változatlan szabályok mellett tulajdonképpen az új autó is csak egy újabb lépcsőfok a következő futamra. A különbség csak annyi, hogy most két hét helyett két hónapunk volt” – mondta Newey.
„Mi hiszünk a saját munkánkban, de nem tudhatjuk, mások mit végeztek. Sok még a kérdőjel” – szögezte le a főtervező, hozzátéve, hogy ez eddig látottak alapján a Lotus, a McLaren, a Ferrari és a Sauber autója is a tavalyi modell továbbfejlesztése.
„A télen nagyrészt otthon voltam, csináld magad dolgokat csináltam. Az idény nagyon kimeríti az embert, fontos, hogy kiélvezhessem az otthonlétet” – mondta Vettel.
Ami a 2013-as kilátásokat, az idei világuralmi terveket illeti, a címvédő viccesen felelt: „Egy dolog visszatekinteni arra, amit eddig elértünk, de most megint a nulláról indulunk, egyenlőek az esélyek. Világuralmi tervek? Német vagyok, de ilyet azért nem mondok. Nincs bajszom” – utalt Hitlerre.
„Az autót még nem neveztem el, előbb össze kell ismerkednünk” – mondta a járgányait hagyományosan valami pajzán női névvel illető Vettel. 
F1: Belilult az új Red Bull 1
F1: Belilult az új Red Bull 23
Mark Webber azt mondta, nem tudja, melyik riválistól kell legjobban tartani, ugyanis „Még egyetlen képet sem láttam a többi autóról, csak erre a szépségre koncentráltam.”
Meglesz-e a negyedik cím idén Vettelnek és a Red Bullnak?
Igen, megint tarol a páros
100% (1)
Csak ez egyéni, Vettelnek
0% ()
Csak az egyéni, de most Webbernek
0% ()
Csak a konstruktőri
0% ()
Idén nem nyernek bajnokságot
0% ()
Az ausztrál hozzátette, hogy a versenymérnök-csere nem jelent majd gondot számára, ellenben nem akar másodhegedűs lenni. „Úgy érzem, bajnoki esélyes lehetek, ha 100 százalékos támogatást kapok. De 90 százalékkal nem megy.”
A csapatfőnök, Christian Horner ennek kapcsán elmondta, hogy ugyan a nemrég Webber kritizáló motorsportfőnök, Helmut Marko néha kicsit sokat beszél, de a Red Bullnál idén is egyenlőség lesz.
„Az (Marko) személyes véleménye volt. Ha nem lennénk elégedettek Markkal, nem szerződtettük volna újra. A lényeg, hogy a mi autónk győzzön, az nem számít, hogy melyik pilótával.” 
Az új modellt idén is a háromszoros bajnok Sebastian Vettel és a veterán Mark Webber vezeti majd, ahogy a tartalékos is Sebastien Buemi maradt. A tesztelést kedden Webber kezdi majd Jerezben.
F1: Belilult az új Red Bull 24