Azt egy ideje már tudni lehetett, hogy a Williamsnél idén bemutatkozó újonc, Valtteri Bottas nem elődje, Bruno Senna versenymérnökét kapja, de a csapat most újabb személycseréket jelentett be.
Bottas a tavalyi az edzéseken vele dolgozó Jonathan Eddolst kapja maga mellé, míg Pastor Maldonado Andrew Murdoch-kal folytatja a munkát, ugyanis a venezuelai pilóta korábbi munkatársát előléptették.
Maldonado korábbi mérnöke, Xevi Pujolar 2011-re érkezett a Williamshez a HRT-től, a meggyőző munkája miatt pedig idéntől az eddig betöltetlen vezető versenymérnöki posztra került.
A többi tíz csapattal ellentétben a Williams holnap még nem küldi pályára 2013-as autóját Jerezben, Maldonado (kedd, szerda) és Bottas (csütörtök, péntek) az FW34-essel köröz majd. A grove-i alakulat technikai igazgatója így beszélt a döntésről:
„Több okból döntöttünk úgy, hogy a 2013-as felkészülési időszakban csak Barcelonában vetjük be az FW35-öst. Bőséges időt töltöttünk már az új autó tesztpados megbízhatósági vizsgálatával, a sebességváltó és a hátsó felfüggesztés például 3000, a KERS pedig 7000 km-en van túl, az eredményekkel pedig elégedettek vagyunk. Az autó a kötelező törésteszteket is teljesítette, az FIA már korábban homologálta a modellt. A pályán tesztelés előtt szeretnénk még plusz időt szánni a szélcsatornás aerodinamikai fejlesztésre, hogy még kidolgozottabb csomaggal mehessünk az Ausztrál Nagydíjra.”