A Mercedes a nyögvenyelősen sikerült hétvégi online leleplezése után ma fél kettőkor tartja új autója, a W04-es valódi bemutatóját Jerezben, azonban Nico Rosberg már délelőtt megkezdte a shakedownt, titok nem marad délutánra. 
Lewis Hamilton hat mclarenes évet követően 2013-tól már a Mercedesnél versenyez Rosberg mellett. A német prémiummárka gyári csapata az elmúlt három idényben nem igazán remekelt, és bár a többség szerint most már a magukra találás következik, Hamiltonnal megerősítve győzelmek jöhetnek, nem mindenki ért egyet.
A Toyota egykori F1-es pilótája, kétszeres Le Mans-győztes veterán versenyző, Allan McNish sötét jövőképet vázol:
F1: Pályán az új Mercedes 1
F1: Pályán az új Mercedes 31


„Szerintem Lewis nem fog futamokat nyerni 2013-ban, de még az is kétséges, hogy 2014-ben elég jó lesz az autójuk. Pár gyenge évből pedig könnyen lesz hosszabb periódus, gondoljunk csak Jacques Villeneuve-re, aki az 1997-es bajnoki győzelme utána a BAR-hoz igazolt. Soha többé nem nyert futamot. Lewis nagy fába vágta a fejszéjét, sokat kockáztat” – magyarázta a skót pilóta.
McNish szerint Hamilton jobban tette volna, ha kivár a váltással, hiszen míg a McLaren a hibáival együtt is stabil élcsapat, a Mercedesnek a közelmúltja és a jelene sem fényes. Nagyon igyekeznek a brackley-i csapat megerősítésén, de a sok bába között elveszhet a gyerek, és elég komolyan beszélnek arról, hogy hamarosan a csapatfőnök, Ross Brawn is mehet, képlékeny a helyzet. 
„Lewis világbajnokként versenyzett tavaly, különösen az időmérőn a mai napig ő a mérce. Épp ezért biztosan az járt a fejében, hogy annak ellenére, hogy ilyen jól vezet, miért nem szólhat bele a Sebastian Vettel és Fernando Alonso közötti bajnoki küzdelembe. Valószínűleg úgy érezte, ideje váltani.” 
„Azt hiszem, a mercedeses tárgyalások még tavaly áprilisban kezdődhettek, amikor Nico Rosberg győzött Kínában és Michael Schumacher is tűrhetően ment. De azóta nagyon sok minden változott a Mercedesnél.” 
„Sokat emlegetik, hogy a 2014-es szabályváltozások majd kiegyenlítik az erőviszonyokat, de ha megnézzük, a nagy F1-es szabályváltozások idején mindig egy ember magaslik ki, a Red Bull-os Adrian Newey. A többiek csak a követők. Lewis Talán jobban járt volna, ha kivár egy évet, és utána néz körül, hogy mi a helyzet a pilótapiacon.”