A Forma-1-ben jövőre vadonatúj, 1,6 literes, turbós V6-os motorok váltják majd a 2006 óta használt 2,4 literes erőforrásokat.
Míg a mai motorok az évek alatt gyakorlatilag bombabiztossá váltak, a teljesen új technika, amelynél az energia-visszanyerő rendszer, az ERS is nagyon hangsúlyos szerepet kap biztosan gyermekbetegségektől szenved majd.
A motorokat jövő március elején homologizálja az FIA, így a csapatoknak – a jelenlegi tesztszabályok szerint – alig 12 napjuk lesz arra, hogy a motorokat a három téli teszten kiismerjék, javításaikra, fejlesztésükre, az autókkal való összehangolásukra javaslatokat tegyenek. Az alakulatok szerint ez így kevés lesz.
„Élénk párbeszéd folyik a 2014-es motorok jelentette kihívásokról. Érthető, hogy egy három csapatnak szállító motorgyártó szempontjából igen nagy falat a februári kezdés úgy, hogy márciusban már versenyezni kell. Keressük a megoldást, hogy egy kicsit könnyítsünk a helyzeten, de egyelőre korai lenne beszélni a lehetséges eredményekről” – magyarázta a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn.
„Azt hiszem, mindenki belátja, hogy a mostaninál jobb megoldásra van szükség, legalábbis 2014 elején. Nem gondolom, hogy idén már tesztelhetjük majd a motorokat, de talán a 2014-es programot hozzá lehetne igazítani az előttünk álló nagy kihíváshoz.”
Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, nekik sem lenne ellenükre a minél korábbi teszt, pénzügyileg is megérné a lehető legkorábban kiszűrni az esetleges problémákat.
„Azt hiszem, sok szempontból ésszerű lenne, azonban a Renault azért nem könyörög ezért. Nyilván a tesztelésnek is vannak anyagi vonzatai, de végső soron mégis jó befektetés a motorok megbízhatóságának letisztázása még az első verseny előtt.”
A Lotus technikai igazgatója, James Allison azt mondta az Autosportnak, ő bízik benne, hogy a hagyományos téli tesztelés alatt is el lehet végezni a motorokkal kapcsolatos munkát.
„Hogy le lehet-e tudni a megbízhatósági munkát három teszt alatt? Igen. A tesztpadokon elég jól kiderül, hogy megbízható-e a motor, és ugyanez igaz a sebességváltóknál is, márpedig ezek a hajtáslánc fő elemei” – magyarázta.
„Az egyetlen nyitott kérdés az marad, hogy az autó hűtése megfelelő-e. Ez is szép feladat 2014-re. De a mai szélcsatornák sem rosszak, szóval az autók pályára küldéséhez szükséges munkákat el lehet végezni, a tesztelés pedig már a teljesítmény javításáról szólhatna.”