A Forma-1 három évtized után idén Concorde Agreement nélkül fut neki az idénynek, a sportág „alkotmányát” tavaly tavasz óta nem sikerült tető alá hozni. A Nemzetközi automobil Szövetség egyelőre nem írt alá, így a műszaki szabályok a levegőben lógnak, miközben a kisebb csapatok a 2014-ben érkező új motorok csillagászati árai miatt aggódnak.
Az utóbbi pár hónapban világossá vált, hogy a Forma-1-ben a felszín alatt komoly gondok vannak, a HRT becsődölése és a közép- és kiscsapatoknál „tömegével” megjelent fizetős pilóták arra mutatnak, hogy a mostani pénzügyi modell nem sokáig tartható.
Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone januárban már találkozott a nagyokkal – a Red Bull, a Ferrari, a McLaren és a Mercedes – Maranellóban, ma pedig a Sauber, a Force India, a Toro Rosso, a Caterham és a Marussia vezetőit hívta tárgyalásra Londonba.
A német Auto Motor und Sport szakírója, Michael Schmidt szerint „lesz miről beszélni, a helyzet súlyos”, egy hosszú évek óta rágott ötlet, a nagy konstruktőröktől vásárolt kliensautók kérdése is téma lehet majd. A nevezési díjak elengedéséről is beszélhetnek.
A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn pár napja igyekezett bagatellizálni az F1-ben tapasztalható krízist: 
„Úgy gondolom, a világgazdaság ciklusai az F1-re is hatnak, ez tagadhatatlan. De termékeny párbeszéd folyik a költségek csökkentéséről, és bőven vannak pozitív jelek. Mindenki igyekszik költségeket csökkenteni és szponzorokat szerezni, ez egy véget nem érő küzdelem. A több mind 30 éves F1-es pályafutásom alatt nagyjából mindig ez volt a helyzet. Mindig is voltak mezőny végi kiscsapatok, amelyek bajban voltak a költségvetéssel. Ez ciklikus jelenség, de szerintem az F1 magja nagyon is erős.”
A McLaren-főnök Martin Whitmarsh jóval aggasztóbbnak látja a helyzetet:
„Szerintem a következő pár évben néhány csapat bajban lesz, hogy fenntartható pénzügyi modellt találjon. Én személy szerint úgy vélem, szomorú, hogy ennyi fizetős pilóta van az F1-ben. A számuk egyre emelkedik, és nyilván nekik jó ez, de az ember azért azt remélné, hogy az autóversenyzés csúcskategóriájában már nincsenek ilyen versenyzők.”