Bár a második jerezi tesztnap után a paddockban egyesek arról spekuláltak, hogy a Ferrari megint bajban lehet, Felipe Massa világosan cáfolta ezt csütörtökön. A brazil pilóta fél 12 után nem sokkal 17,769-es kört ment az F138-assal, ami szűk fél másodperccel volt erősebb Romain Grosjean szerdai csúcsánál.
Massa fél órával később hozott még egy szinte hajszálra azonos időt, megmutatta, hogy a korábbi eredmény nem csak véletlen volt. Az autót már az első napon dicsérő ferraris összesen 85 kört ment ma, elégedetten adhatja át az autót az utolsó napon érkező tesztelőnek, Pedro de la Rosának.
„Az autó jól reagált, de igazából nem nagyon állítgattam, hogy jobb legyen vagy akármi, igazán nem ez volt a dolgom. Oké, nyilván jó dolog a táblázat tetején látni a nevemet, látni, hogy a miénk volt a leggyorsabb autó, de ez tényleg semmit sem számít. Persze azért morcosabb vagyok, ha az az utolsó helyen végzek” – mondta Massa, hozzátéve, hogy ez a három nap még nem a teljesítmény kereséséről szólt.
„Hogy őszinte legyek, szerintem sok gyors autó van a pályán, nem tudom, hogy az első futam idején is itt lehetünk-e. Sokat kell még dolgoznunk, 100 százalékosan kell koncentrálnunk, hogy az e heti munka alapján még gyorsabbá tegyük az autót, hogy készen álljunk a szezonnyitóra. Nem hiszem, hogy már most készen állnánk, de biztos hogy pozitív kezdet volt.”
Míg a tempót illetően Massa volt a nap hőse, a munkamennyiség tekintetében a mercedeses Nico Rosberg vitte a pálmát. Az elúszott keddi és szerdai nap után a német pilóta ma fáradhatatlanul körözött a jerezi aszfaltcsíkon, 148 kört, több mint két teljes versenytávot ment, igyekezett minél többet pótolni. Ő volt a második leggyorsabb, de hajszál híján kilenctizedet kapott a Ferraritól.
„Nagyon elégedett vagyok a mai nappal, és azt hiszem, egyéni tesztrekordom a majdnem 150 kör. Fantasztikus eredmény a csapat számára, hogy teljesen problémamentesen teljesítettünk egy Silverstone-Spa távot” – mondta Rosberg.
Mark Webber két napja után csütörtökön megérkezett a címvédő a Red Bullhoz, Sebastian Vettel ma kezdte az ismerkedést az RB9-essel. A bajnokcsapat eddig egyszer sem villantott nagy időt, Vettel is „tartotta magát” ehhez, de a nap folyamán zökkenőmentesen dolgozott, több mint 100 kört teljesített.
Szintén ma vette át az új autót Kimi Räikkönen, de a finn nem volt ennyire tevékeny, 40 kört hozott össze, gondok voltak a kuplunggal.
„Jó volt újra F1-es autóba ülni. Az E21-es eddig jónak tűnik, még ha a balansz nem is teljesen kedvemre való egyelőre. Ez azért nem akadályozott meg a program elvégzésében, aerodinamikai tesztelés folyt ma. Tudjuk, hogy az autó gyorsabb is tud lenni, most csak a feladattal foglalkoztunk. Kár, hogy a nap végén baj volt a kuplunggal, de épp ezért tesztelünk, előjönnek a hibák, aztán kijavítjuk őket” – nyilatkozta a 2007-es bajnok.
A Force India ma is osztott programot tartott, a nap nagy részében a szimulátoros tesztpilóta, James Rossiter gyűjtötte a tapasztalatokat a VJM06-osról. Az angol egy szerencsétlen balesetet is okozott, délelőtt elütötte az egyik szerelőt, öröm az ürömben, hogy a csapattagnak nem esett komoly baja. A nap végén Paul di Resta kapta vissza az autót, de a skót mindössze 7 kört ment a kipufogó meghibásodása miatt.
A Williamsnél ma mutatkozott be a pályán hivatalos versenyzőként Valtteri Bottas, a saubernél pedig Esteban Gutierrez.
Csütörtökön háromszor került elő a megszakítást jelző piros zászló: késő délelőtt Charles Pic a 2. kanyarban állt le a Caterhammel, délután háromkor a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne a bokszkijáratnál akadt el. Az utolsó piros zászlóból már kockás is lett, ugyanis Jenson Button három perccel a leintés előtt húzódott a pálya szélére, a bal hátsó kereke kilazult.
Teszt, Jerez, 2013.02.07.
Versenyző | Csapat (autó) | Legjobb idő | Kör | |
1. | Felipe Massa | Ferrari (F138) | 1:17,879 | 85 |
2. | Nico Rosberg | Mercedes (W04) | 1:18,766 | 148 |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull (RB9) | 1:19,052 | 102 |
4. | Kimi Räikkönen | Lotus (E21) | 1:19,200 | 40 |
5. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso (STR8) | 1:19,247 | 85 |
6. | James Rossiter | Force India (VJM06) | 1:19,303 | 42 |
7. | Jenson Button | McLaren (MP4-28) | 1:19,603 | 83 |
8. | Esteban Gutierrez | Sauber (C32) | 1:19,934 | 110 |
9. | Max Chilton | Marussia (MR02) | 1:21,269 | 78 |
10. | Valtteri Bottas | Williams (FW34) | 1:21,575 | 86 |
11. | Charles Pic | Caterham (CT03) | 1:22,352 | 57 |
12. | Paul di Resta | Force India (VJM06) | 1:23,729 | 7 |