A Pirelli már a múlt heti jerezi teszt előtt hangsúlyozta, hogy a spanyolországi pálya aszfaltja a legdurvább, ahol az F1 csak megfordul, de a tapasztalatok még a várakozásokat is alulmúlták.
F1: A Pirelli ejtené a jerezi tesztet 1
F1: A Pirelli ejtené a jerezi tesztet 17


Gyorsan kiderült, hogy a jerezi aszfalt még a tavalyinál is rosszabb lett, a bitumen még inkább kikopott a zúzalék közül, a tetejébe pedig még a reggeli-kora délelőtti alacsony hőmérsékletek is nehezítették a helyzetet. 
A gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint 2013-ban más helyszínt kellene választani Jerez helyett: „Az aszfalt jellege miatt nem jó referenciának. Szerintem jövőre inkább Bahreinbe vagy Abu-Dzabiba kellene menni” – mondta a brazil O Estado de S.Paulónak.
Hembery szerint ezzel együtt is alapvetően pozitív volt az idei gumik első tesztje.
„A versenyzők és a csapatok pozitív visszajelzéseket adtak. Úgy tűnik, sikerül megvalósítani a célt, azaz gyorsabb gumikat gyártottunk, amelyek hamarabb érik el az optimális tapadást és szélesebb tartományban hozzák a csúcsteljesítményt.”
„A szándékunk az volt, hogy növeljük a mechanikai tapadást, csökkentve ezzel az aerodinamika szerepét. Ez alapján azt jósoljuk, hogy kisebb lesz majd a különbség a nagyok és a középcsapatok között.”
A Pirelli a 2013-as idény első négy futamára (Ausztrál Nagydíj, Maláj Nagydíj, Kínai Nagydíj és Bahreini Nagydíj) szánt gumikombinációit is nyilvánosságra hozta.
Melbourne-be, a szezonnyitóra a közepes (fehér) és a szuperlágy (piros) keveréket szállítják – az utóbbi újdonság, de remélik, hogy megkeverheti majd a stratégiákat. A szepangi pályára a hőség és az aszfalt durva felülete a jellemző, ehhez igazodva a két legtartósabb keveréket, a közepest (fehér) és az idéntől narancssárgával jelölt keményet kapják a csapatok. 
F1: A Pirelli ejtené a jerezi tesztet 18
A sanghaji aszfaltcsík vonalvezetése is viszonylag komoly terhelést jelent a gumiknak, így Kínába „biztonsági csomagot”, a lágy (sárga) és a közepes (fehér) párosát viszik. Bahreinre is a hőség jellemző, így a versenyen fontos szempont lesz a tartósság, ezt szolgálja majd a kemény (narancs) keverék, míg az időmérős tempóhoz és a rövidebb etapokhoz a lágy (sárga)  áll majd rendelkezésre.