A Mercedes motorsport-tevékenységét jó két évtizedig irányító Norbert Haug tavaly decemberi lemondása után a stuttgarti márka idén januárban a velük már korábban is kapcsolatokat ápoló, az elmúlt években a Williams társtulajdonosaként és ügyvezetőjeként ismertté vált Toto Wolffot ültette a posztra.
F1: A saját bőrét viszi vásárra a Mercedes-főnök 1
F1: A saját bőrét viszi vásárra a Mercedes-főnök 9


Az osztrák motorsportszakember váltása meglepetést keltett, a pontos szerep- és felelősségi köre, valamint a motivációja továbbra is érdekes téma. 
Az F1 hivatalos oldalának adott interjújában Wolff hangsúlyozta, hogy mennyire komolyan veszi a munkáját, amit szerinte aláhúz, hogy a Williamst nagyon nehéz szívvel hagyta el, valamint, hogy – Niki Laudával egyetemben – új társtulajdonosként anyagilag is érdekelt az F1-es projekt sikerében, nem babra megy a játék.
„A Mercedesnél is tudják, hogy a saját bőrömet viszem a vásárra, azaz a kudarc nem opció számomra. A Williams elhagyásával – ahol amúgy nagyon jól éreztem magam – nemcsak személyes, hanem anyagi kockázatot is vállaltam. Mindkét oldalról erős a bizalom, örülök, hogy itt lehetek” ? mondta.
 
Wolff ezután még a korábbiaknál is több időt tölt majd az F1-es központban, Brackley-ben, ugyanis meggyőződése, hogy távirányítással nem lehet eredményesen dolgozni.
„Egy brit F1-es csapatot nem lehet Németországból vezényelni. Nem is csak a mentalitásbeli különbségekről van szó – bár azok nagyon is léteznek -, hanem tényleg számít a személyes jelenlét. A távolról történő irányítás sosem működik igazán jól, szóval vagy vagy ott van az ember, vagy nem.”
„Ha nincs ott, akkor a helyi vezetésre kell támaszkodnia. Régebben csináltam már ezt is, de a Mercedesnél nem ilyen szerepet szántak nekem. A megegyezésünk egyértelmű feltétele volt, hogy Nagy-Britanniában leszek majd, és így is van. Mondjuk az időm nagy részében lényegében az F1-gyel és a DTM-mel utazok majd.”
A motorsport-főnök konkrét célokat nem akart megnevezni, de a kérdésre, hogy mit tartana jó évnek, így felelt: „Ha az F1-es csapat rendszeresen az élen tud küzdeni és az első négyben végez, a DTM-ben pedig mi győzünk (és nem az Audi vagy a BMW – a szerk.).”