Köztudott, hogy az új motorformula és egyéb műszaki szabályváltozások miatt a 2014-re való felkészülés óriási kihívást jelent a Forma-1-es csapatok számára. 
A Ferrari például két külön fejlesztői gárdával dolgozik az idei és a jövő évi projekteken, míg a szűkösebb forrásokkal rendelkező és/vagy a mostani szezonban nem túl versenyképes alakulatok év közben válthatnak majd, hogy csak 2014-re koncentráljanak.
F1: A Sauber végigküzdi 2013-at 1
F1: A Sauber végigküzdi 2013-at 61


A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn azt mondja, ők nem készülnek ilyesmire, végig hajtani fognak.
„Egy privát csapat ezt nem engedheti meg magának. A jövőnk az idei eredményeken múlik” – utalt az év végén a bajnoki helyezések alapján osztott pénzre az F1 hivatalos oldalának nyilatkozva.
„Nincs okunk feltételezni, hogy versenyképtelenek leszünk. Szerintem a szabályok viszonylagos változatlansága miatt a mezőny még szorosabbá válik idén, ebben az esetben pedig meg kell próbálni lépéselőnybe kerülni a riválisokkal szemben.”
„Ahogy a csapatok többsége, mi is elkezdtük már a 2014-es autó fejlesztését, de a korlátaink miatt némelyik ellenfélnél nagyobb kihívást jelent számunkra az idei és az új autó fejlesztésének kiegyensúlyozása. Azért remélem, hogy ez a zsonglőrködés nem jelent majd gondot. A dolog trükkje, hogy átlássuk, mikor és mennyi emberi és anyagi erőforrást fordítsunk az egy és másik autóra.”
A Saubernek eddig van oka a bizakodásra, ugyanis az első, jerezi teszten az új autó, a C32-es jónak tűnt, még a Red Bull főnöke is kiemelte, mint a hét meglepetését. A C32-es az új festése mellett a „behúzott hasával”, azaz a nagyon keskeny, kompakt oldaldobozaival is okozott meglepetést, egyesek felvetették, hogy ilyen kis helyre talán nem is lehet megfelelő hűtést begyömöszölni.
A csapat alapítója és résztulajdonosa, Peter Sauber a svájci Motorsport Aktuellnek nyilatkozva magabiztosan beszélt erről: „Az égvilágon semmilyen gondunk nem volt a hűtéssel.” 
Sauber hozzátette, hogy bár Jerezben jóval hűvösebb volt, mint amilyen hőmérséklet várhat majd rájuk egyes versenyeken, hőségben sem lesz probléma: „Az adatok extrapolálása alapján még 35 Celsius foknál is jó a hűtés. A lényeg a lényeg: a hűtés Malajziában is működni fog.”