F1: A nagyok is mellényúlhatnak jövőre 1
F1: A nagyok is mellényúlhatnak jövőre 91

2014-ben radikális változás következik a Forma-1-ben: új, 1,6 literes, V6-os turbómotorok érkeznek, amelyeknél sokkal hangsúlyosabb szerepet kap majd hibrid aspektus is. Az új szabályok miatt nincs garancia arra, hogy megmaradnak az erőviszonyok, még a nagycsapatok is mellényúlhatnak, véli a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
„Igen, egyértelmű, hogy 2014 mindenki számára kockázatos lesz. Egyelőre nem tudhatjuk, ki hol áll az új motorral, bár Viry-ben (a Renault motorgyárában) hatalmas elszántsággal végzik a munkát. A Renault-nak komoly múltja van, mi bízunk a mérnökeikben. Látszik, hogy haladnak, persze a Mercedes és a Ferrari is nagyon keményen hajt” – mondta az Autosportnak. 
„Az F1-es versenyzés jövőre eléggé megváltozhat, az abszolút teljesítménnyel szemben nagyobb hangsúlyt kaphat a takarékosság. Érdekes kihívás lesz. Mi bízunk a motorszállítónkban, de csak 2014-ben derül ki, mi lesz.”
Többen úgy vélik, hogy a teljes értékű konstruktőrök, azaz a motort és az autót is gyártó Ferrari és Mercedes előnybe kerülhet, ugyanis házon belül hatékonyabban tudják majd integrálni a hajtásláncot a kasztnival. 
A Red Bull-főnök nem hisze ebben, pontosabban úgy gondolja, éppen elég jó a kapcsolatuk a Renault-val ahhoz, hogy a külső szállító léte ne jelentsen hátrányt.
„Szerintem rkiemelkedően jó a kapcsolatunk a viry-iekkel, és tulajdonképpen gyári státuszunk van. Nagyon komoly információ- és ötletcsere zajlik köztünk a hajtáslánc autóba integrálásáról. Szerintem a kapcsolat nagyjából ugyanolyan, akár a Mercedes Brackley és Brixworth közti együttműködéséről, akár Milton Keynes és Viry munkájáról van szó.”