Ma kora délelőtt a barcelonai Circuit de Catalunyán megkezdődött a Forma-1-esek idei második téli tesztje. A nap a Williams autóbemutatójával indult, a másik 10 csapat után a grove-i alakulat is leleplezte 2013-as modelljét, teljes lett a mezőny.
Az FW35-össel Pastor Maldonado gyorsan munkába is lendült, délelőtt ő volt az egyik legszorgalmasabb és leggyorsabb a pályán, délutánra azonban a táblázat 5. helyére csúszott vissza.
A nap leggyorsabbja Nico Rosberg volt a Mercedesszel, egy délelőtti hosszas sebességváltó-szerelgetés után az ezüst nyíllal délután közepes keverékű gumin megfutotta a legjobb kört. Kimi Räikkönen a nap végén ugyanezen keveréken szintén jó tempót hozott, kis híján meg is csípte Rosberget, de végül hétezreddel elmaradt a csúcstól.
„Felemás napunk volt, délelőtt elúszott néhány kör. Azonban így is sikerült végigvinni a programot délután, és persze mindig jó érzés a leggyorsabbnak lenni a nap végén. Összességében elégedett vagyok az autóval, jól érzem magam benne, jobbnak tűnik, mint amikor legutóbb ezen a pályán jártunk. A gumikopáson viszont még dolgoznunk kell, de a ma délután hasznos volt ebből a szempontból” – mondta Rosberg.
A jerezi tesztet teljes egészében kihagyta Fernando Alonso, így nem csoda, hogy ma hatalmas lendülettel vetette bele magát a munkába: a legnagyobb távot, 110 kört ő teljesítette kedden, miközben a százas határt más át sem lépte. Az F138-asból a 3. legjobb időeredményt hozta ki a kétszeres bajnok. A Mercedestől és a Lotustól bő háromtizeddel elmaradt, de tavalyi fő riválisát, a Red Bull-os Sebastian Vettelt egy hajszállal megelőzte.
Felipe Massa két hete azt mondta, hogy ég és föld a tavalyi és az idei Ferrari közti különbség, ezt Alonso is megerősítette, de ezután kimondottan visszafogottan nyilatkozott az első napja után:
„Érzésre elég hasonló az autó, nem volt nagy szabályváltozás. Amikor nagy változás van, mint például a V10 motorokról a V8-asokra való váltás, vagy a Michelin és Bridgestone gumikról a Pirellikre való áttérés, olyankor tényleg különleges az első nap, nagyon sok az újdonság.”
„De amikor megvan a kontinuitás, akkor az autóba beülve elég hasonló az érzés. Azért abban biztos vagyok, hogy Ausztráliában erősek leszünk, akkor kell majd annak lenni. Még jobban kell teljesíteni, mint tavaly, a második hely nem elég, győzni kell. Az idény első felében nem lesz nehéz a fejlődés, szóval viszonylag bizakodó vagyok.”
A mezőny második felében már jóval komolyabb időhátrányok sorakoztak, nyilvánvaló, hogy a lassabb közép- és kiscsapatok másféle programot vittek. Természetesen az élmezőny eredményei sem feleltethetők meg a valós erőviszonyoknak, sosem lehet tudni, melyik autóban mennyi üzemanyag volt.
A Williams ugyan sikeresen pályára küldte az új autót, de felemás napot zárt, ugyanis kiderült, hogy nekik, és a Caterhamnek is át kell tervezni a kipufogót, ugyanis szabálytalan az általuk alkalmazott trükkös aerodinamikai megoldás.
Teszt, Barcelona, 2013.02.19.
Pilóta | Csapat (autó) | Legjobb idő | Kör | |
1. | Nico Rosberg | Mercedes AMG (W04) | 1:22,616 | 54 |
2. | Kimi Räikkönen | Lotus F1 (E21) | 1:22,623 | 44 |
3. | Fernando Alonso | Ferrari (F138) | 1:22,952 | 110 |
4. | Sebastian Vettel | Red Bull (RB9) | 1:22,965 | 66 |
5. | Pastor Maldnado | Williams (FW35) | 1:23,733 | 86 |
6. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso (STR8) | 1:23,884 | 73 |
7. | Sergio Perez | McLaren (MP4-28) | 1:24,124 | 77 |
8. | Paul di Resta | Force India (VJM06) | 1:24,144 | 82 |
9. | Esteban Gutierrez | Sauber (C32) | 1:25,124 | 68 |
10. | Max Chilton | Marussia F1 (MR02) | 1:26,747 | 65 |
11. | Charles Pic | Caterham F1 (CT03) | 1:27,534 | 49 |