Mióta Mark Webber Sebastian Vettel csapattársaként versenyez a Red Bullban, az ausztrál kétszer is (2010-ben és 2012-ben) sokáig versenyben volt a bajnoki cím megszerzéséért. Aztán mindig úgy esett, hogy Vettel lett a bajnok, Webberről pedig az a kép alakult ki, hogy nem bírja a nyomást, amit egy győztesnek el kell viselnie a kiélezettebb pillanatokban. Ezt maga Helmut Marko, a Red Bull motorsportfőnöke (és Vettel fő patronálója) is kijelentette nemrég, amire Webber sértetten reagált.
Ez a konfliktus nem először pattant ki a Red Bull háza táján, és ahogy az ilyen esetekben lenni szokott, röviddel a szóváltás után a csapat többi vezetői közül valaki megnyugtatja a kedélyeket, hogy egyenlő esélyeket biztosítanak versenyzőiknek. Ezúttal maga Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa fejtette ki, mit gondol a csapaton belüli rivalizálásról.
„Meggyőződésem, teljes mértékben hiszem, hogy egyenlő esélye lesz. A küzdelem a csapaton belül kezdődik. Kemény, de barátságos a légkör, ez így is van rendjén” – mondta Mateschitz a Gazetta dello Sportnak adott interjújában. „Mark erős, karizmatikus figura és kivételes versenyző” – méltatta Webbert a tulajdonos.
Az ausztrál egyébként pozitívan tekint a szezon elé, és üdvözli az egyik idei szabálymódosítást, hogy ezentúl a szabadedzéseken és időmérőkön is csak a kijelölt zónákban lehet használni a DRS-t, amellyel nagyobb sebességet lehet elérni az egyenesekben.
„Mi, versenyzők már régóta kértük, hogy így legyen” – árulta el Webber. „Nincs sok értelme a DRS-t nyitva tartani pénteken és szombaton, sem a csapatok, sem a versenyzők, sem a szurkolók szempontjából. Csak plusz kockázatot jelentett, szóval miért ne kezeljük jobban?” – tette hozzá.
A csapatokat eddig kihívások elé állította, hogy pénteken és szombaton olyan beállításokat kellett alkalmazniuk, amiknek vasárnapra nem sok értelme maradt. Az új DRS-szabállyal viszont egységesebbre tudják hangolni az autóikat egész hétvégére.
Webber elárulta, hogy az idei első teszteken néha megzavarodott, és a régi reflexek alapján próbálta használni az állítható hátsó szárnyat. „Hozzá kell szoknom, mert néha még megfeledkeztem az új szabályról” – ismerte el az ausztrál.