A befújt diffúzorok ugyan már 2012-re eltűntek a Forma-1-ből, de a kipufogógázok aerodinamikai felhasználása nem tilos. Az autókon tavaly kezdtek megjelenni az ún. Coanda-kipufogók, amelyek a gázok felületekhez való „tapadását” kihasználva növelték a hátsó leszorítóerőt.
2013-ra már ez számít standardnak, azonban vannak, akik kicsit túllőttek a célon. A Caterham megoldását már Jerezben is gyanakodva figyelték a riválisok, ma reggel pedig a frissen leleplezett Williamsen is hasonló kipufogó tűnt fel.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) álláspontja szerint a kipufogók semmiképp sem szolgálhatnak elsősorban aerodinamikai célokat, ezért a Coanda-kivezetések peremeinek  párhuzamosnak vagy széttartónak kell lenni, a Caterhamnél és a Williamsnél azonban kis terelőelemek is vannak a kijáratnál.
Az FIA le is csapott a megoldásra, már reggel közölték a Williamsszel, hogy álláspontjuk szerint a kipufogó szabálytalan, és ugyanez a véleményük a Caterhamet illetően is. A felügyelőszervezet a téli tesztszezonban még csak ajánlást tesz, de az első futamon, az Ausztrál Nagydíjon már a versenybírók elé kerül az ügy, ha nem történik változtatás.
„A csapatot megkereste az FIA délelőtt, elmondták a meglátásaikat. Egyelőre a kérdés alaposabb tisztázására várunk, hogy még az első verseny előtt eldőljön, ezt a dizájnt visszük-e tovább” – mondta a Williams szóvivője.
Az FW35-öst elsőként vezető Pastor Maldonado nem izgul különösebben a kipufogóügy miatt:
„Cseppet sem, ez nem változtat semmin. Ez egy standard Coanda-kipufogó, de ezen kívül is nagyon sok előremutató dolgot tesztelünk az autón. Ismerjük a szabályokat, és 100 százalékot akarunk kihozni nem csak a kipufogóból, hanem az egész autóból.”
A Williams és a Caterham megoldása között azért van különbség: míg a leafieldi kiscsapatnál egy hídszerű szárnyacska fut keresztül a kivezető árkon, a Williamsnél egy vékony, és középütt egy aprócska réssel megszakított terelő szerepel.