A barcelonai Circuit de Catalunyán szerdán is folytatódott a Forma-1-esek második közös téli tesztje.
A nap leggyorsabbja Sergio Perez volt, Lewis Hamilton mclarenes utódja majdnem másfél másodpercet faragott le Nico Rosberg keddi legjobbjából, A McLaren a jerezi nyitónap után másodszor zárt első helyen. A mexikói pilóta a sárga jelzésű lágy gumin, egyetlen gyors körön hozta az időt.
Perez ezzel együtt nem volt túl elégedett, a hűvös körülmények között mindenkinek gondot okozó gumikopást kimondottan aggasztónak ítélte:
„Mindig nagy a kopás, de nem ennyire… Ez kicsit ijesztő, de még folyik az ismerkedés. De ha Melbourne-ben is így marad, akkor tíz kiállás kell majd a célba éréshez. Az autó viszont egyértelműen versenyképes, szerintem bőven van benne potenciál.”
A második a 35 századdal lassabb Sebastian Vettel volt, a címvédő még délelőtt hozta ki ezt az eredményt az RB9-esből. A bajnokcsapat délután versenyszimulációra küldte a német pilótát, de a programot nem tudták befejezni, ugyanis az autó a harmadik kiállása után a bokszutca kijáratánál leállt. Ezzel együtt sikerült gyorsan életet lehelni a járgányba, Vettel az edzés végén már újra a pályán volt.
Sokkal eredménytelenebb napja volt a Lotusnak, a keddi telemetriai hibák után Kimi Räikkönen ma a sebességváltó délelőtti cseréje miatt vezetett keveset, a finn két nap alatt összesen 87 kört ment – Vettel csak ma hozott majdnem ennyit. A 2007-es bajnok így is megfutotta azért a nap harmadik legjobb idejét. Perezzel és Vettellel ellentétben Räikkönen a közepes (fehér) keveréken érte el az eredményt.
„A tegnapi nap nem volt épp ideális, ma pedig ugyanez folytatódott. Miután sikerült a pályára lépni, szerencsére azért látszott, hogy jó az autó tempója. Azért tesztelünk, hogy ráakadjunk a hibákra, szóval ilyen értelemben jól dolgozunk, de azért bosszantó a dolog. Nyilván szeretnénk több kört menni, ez a cél a maradék két napra és a jövő heti utolsó tesztre” – morgott a finn.
Mögötte Lewis Hamilton zárt, az angol folytatta a Mercedes Jerezben kezdett maratoni futását, 121 kört, majdnem két teljes versenytávot ment a barcelonai pályán, messze ő vezette a legtöbbet szerdán. Délelőtt különböző kipufogó-konfigurációkat tesztelt, míg délután – másokhoz hasonlóan – hosszabb etapokra koncentrált a 2008-as bajnok.
Az első ötbe még befért Fernando Alonso a Ferrarival, de a maranellóiak sem lehettek elégedettek. A spanyol pilóta az első napja után visszafogottan beszélt az új autóról, a mai események pedig alátámasztani látszanak azt a híresztelést, hogy nincs minden rendben az F138-assal.
Még a hét elején röppent fel, hogy a vörös autó kipufogójánál valami tervezési hiba lehet – Jerezben Pedr de la Rosa kezei között épp ott csaptak ki a lángok a Ferrariból -, ma délután pedig Alonso azért töltött kényszerpihenőt a garázsban, mert a csapat a túlmelegedett kipufogót javítgatta. Egyelőre nem világos, mekkora a probléma, a kétszeres bajnok így is lehúzott 76 kört, Perezhez viszonyított lemaradása azonban 1,4 másodperc volt a legjobb körén.
Hátrébb a Caterhamnél aggódhatnak, hiszen hiába ment 102 kört Charles Pic, a francia ifjonc végül kedd után most sem tudott gyorsabb lenni korábbi csapata, a Marussia autójánál. Őrségváltás a mezőny végén?
„A második barcelonai napom előrelépést jelentett az elsőhöz viszonyítva, de dolgoznunk kell még az autó teljesítményén, hogy elérjük a Melbourne-re kitűzött célt. A tegnap elúszott idő után fontos volt, hogy ma a lehető legtöbbet menjünk, 102 körrel pedig sikerült bőséges adatot gyűjteni az elemzéshez, amivel a maradék két napra és a következő tesztre készülhetünk. Van még pár javításra váró terület, de ez a hét nem a köridőkről szól, csak a különböző beállításokra és a gumikra koncentrálunk” – magyarázta a nap végén a caterhames Pic.
Teszt, Barcelona, 2013.02.20.
Pilóta | Csapat (autó) | Legjobb idő | Kör | |
1. | Sergio Perez | McLaren (MP4-28) | 1:21,848 | 97 |
2. | Sebastian Vettel | Red Bull (RB9) | 1:22,197 | 84 |
3. | Kimi Räikkönen | Lotus F1 (E21) | 1:22,697 | 43 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes AMG (W04) | 1:22,726 | 121 |
5. | Fernando Alonso | Ferrari (F138) | 1:23,247 | 76 |
6. | Valtteri Bottas | Williams (FW35) | 1:23,561 | 98 |
7. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso (STR8) | 1:23,718 | 70 |
8. | Paul di Resta | Force India (VJM06) | 1:23,971 | 62 |
9. | Nico Hülkenberg | Sauber (C32) | 1:24,205 | 88 |
10. | Max Chilton | Marussia F1 (MR02) | 1:25,115 | 67 |
11. | Charles Pic | Caterham F1 (CT03) | 1:26,243 | 102 |