A barcelonai Circuit de Catalunyán szerdán is folytatódott a Forma-1-esek második közös téli tesztje.
F1: Valóban bajban a Ferrari? 1
F1: Valóban bajban a Ferrari? 27


A nap leggyorsabbja Sergio Perez volt, Lewis Hamilton mclarenes utódja majdnem másfél másodpercet faragott le Nico Rosberg keddi legjobbjából, A McLaren a jerezi nyitónap után másodszor zárt első helyen. A mexikói pilóta a sárga jelzésű lágy gumin, egyetlen gyors körön hozta az időt.
Perez ezzel együtt nem volt túl elégedett, a hűvös körülmények között mindenkinek gondot okozó gumikopást kimondottan aggasztónak ítélte: 
„Mindig nagy a kopás, de nem ennyire… Ez kicsit ijesztő, de még folyik az ismerkedés. De ha Melbourne-ben is így marad, akkor tíz kiállás kell majd a célba éréshez. Az autó viszont egyértelműen versenyképes, szerintem bőven van benne potenciál.”
A második a 35 századdal lassabb Sebastian Vettel volt, a címvédő még délelőtt hozta ki ezt az eredményt az RB9-esből. A bajnokcsapat délután versenyszimulációra küldte a német pilótát, de a programot nem tudták befejezni, ugyanis az autó a harmadik kiállása után a bokszutca kijáratánál leállt. Ezzel együtt sikerült gyorsan életet lehelni a járgányba, Vettel az edzés végén már újra a pályán volt.
F1: Valóban bajban a Ferrari? 28


Sokkal eredménytelenebb napja volt a Lotusnak, a keddi telemetriai hibák után Kimi Räikkönen ma a sebességváltó délelőtti cseréje miatt vezetett keveset, a finn két nap alatt összesen 87 kört ment – Vettel csak ma hozott majdnem ennyit. A 2007-es bajnok így is megfutotta azért a nap harmadik legjobb idejét. Perezzel és Vettellel ellentétben Räikkönen a közepes (fehér) keveréken érte el az eredményt.
„A tegnapi nap nem volt épp ideális, ma pedig ugyanez folytatódott. Miután sikerült a pályára lépni, szerencsére azért látszott, hogy jó az autó tempója. Azért tesztelünk, hogy ráakadjunk a hibákra, szóval ilyen értelemben jól dolgozunk, de azért bosszantó a dolog. Nyilván szeretnénk több kört menni, ez a cél a maradék két napra és a jövő heti utolsó tesztre” – morgott a finn.
Mögötte Lewis Hamilton zárt, az angol folytatta a Mercedes Jerezben kezdett maratoni futását, 121 kört, majdnem két teljes versenytávot ment a barcelonai pályán, messze ő vezette a legtöbbet szerdán. Délelőtt különböző kipufogó-konfigurációkat tesztelt, míg délután – másokhoz hasonlóan – hosszabb etapokra koncentrált a 2008-as bajnok.
Az első ötbe még befért Fernando Alonso a Ferrarival, de a maranellóiak sem lehettek elégedettek. A spanyol pilóta az első napja után visszafogottan beszélt az új autóról, a mai események pedig alátámasztani látszanak azt a híresztelést, hogy nincs minden rendben az F138-assal. 
Még a hét elején röppent fel, hogy a vörös autó kipufogójánál valami tervezési hiba lehet – Jerezben Pedr de la Rosa kezei között épp ott csaptak ki a lángok a Ferrariból -, ma délután pedig Alonso azért töltött kényszerpihenőt a garázsban, mert a csapat a túlmelegedett kipufogót javítgatta. Egyelőre nem világos, mekkora a probléma, a kétszeres bajnok így is lehúzott 76 kört, Perezhez viszonyított lemaradása azonban 1,4 másodperc volt a legjobb körén.
Hátrébb a Caterhamnél aggódhatnak, hiszen hiába ment 102 kört Charles Pic, a francia ifjonc végül kedd után most sem tudott gyorsabb lenni korábbi csapata, a Marussia autójánál. Őrségváltás a mezőny végén? 
F1: Valóban bajban a Ferrari? 29


„A második barcelonai napom előrelépést jelentett az elsőhöz viszonyítva, de dolgoznunk kell még az autó teljesítményén, hogy elérjük a Melbourne-re kitűzött célt. A tegnap elúszott idő után fontos volt, hogy ma a lehető legtöbbet menjünk, 102 körrel pedig sikerült bőséges adatot gyűjteni az elemzéshez, amivel a maradék két napra és a következő tesztre készülhetünk. Van még pár javításra váró terület, de ez a hét nem a köridőkről szól, csak a különböző beállításokra és a gumikra koncentrálunk” – magyarázta a nap végén a caterhames Pic.

Teszt, Barcelona, 2013.02.20. 
   Pilóta   Csapat (autó)  Legjobb idő  Kör
 1.  Sergio Perez  McLaren (MP4-28)  1:21,848  97
 2.  Sebastian Vettel  Red Bull (RB9)  1:22,197  84
 3.  Kimi Räikkönen  Lotus F1 (E21)  1:22,697  43
 4.  Lewis Hamilton  Mercedes AMG (W04)  1:22,726  121
 5.  Fernando Alonso  Ferrari (F138)  1:23,247  76
 6.  Valtteri Bottas  Williams (FW35)  1:23,561  98
 7.  Daniel Ricciardo  Toro Rosso (STR8)  1:23,718  70
 8.  Paul di Resta  Force India (VJM06)  1:23,971  62
 9.  Nico Hülkenberg  Sauber (C32)  1:24,205  88
 10.  Max Chilton  Marussia F1 (MR02)  1:25,115  67
 11.  Charles Pic  Caterham F1 (CT03)  1:26,243  102