E heti utolsó, harmadik napján Fernando Alonso futotta a leggyorsabb kört a barcelonai teszten. A ferraris ugyan három századdal elmaradt a mclarenes Sergio Perez tegnapi csúcsától, de ideje így is jó, a mexikóin kívül csak a kétszeres bajnok tudott eddig 1 perc 22 másodperc alá menni a . Alonso 97 kört ment, azaz az F138-as ma megbízhatóan is működött.
Igen valószínű, hogy ez így is marad, ugyanis a mai túlnyomórészt borús idő után holnapra már esőt jósolnak a Circuit de Catalunyára, kevés az esély a javításra.
Valójában már ma délután sem történt sok változás, ugyanis az esetleges gyors köreit szinte mindenki letudta délelőtt, a nap második felére a hosszú etapok, versenyszimulációk voltak napirenden – már amennyire ezt a gumik engedték.
A kétszeres bajnok mögött a sauberes Nico Hülkenberg és a lotusos Romain Grosjean zárt, mindketten nagyjából háromtizedes lemaradással. A francia pilóta volt a legszorgalmasabb, 119 kört ment, egyben ő volt az első, aki teljes versenyszimulációt végzett. A gumik tartósságát jellemzi, hogy négyszer járt a bokszban, mire körbeért.
„Azt hiszem, jól jön majd az alvás ennyi kör után! Jó látni, hogy ma megbízható volt az autó és gyorsulni is tudtunk. Még mindig a fejlesztés elején járunk, szóval igazán biztató, hogy már itt tartunk. Nem volt könnyű dolgunk a pályán, elég hűvös volt az idő, de így is hasznos adatokat gyűjtöttünk. A 2013-as gumik tényleg elég mások, mint a tavalyiak, de már kezdjük megérteni őket. Remélem, hogy száraz marad az idő holnapra, és tovább gyűjthetem a köröket!” – mondta a francia, akinek vezető versenymérnöke, Alan Permane egyenesen „tökéletesnek” bélyegezte a csütörtöki napot.
Grosjeanéhoz mérhető távot ment a mercedeses Nico Rosberg, a Red Bull-os Mark Webber (108-108 kör) és a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne is (106), csapatszinten viszont a Williams végezte a legtöbb munkát. Csütörtökön Pastor Maldonado és Valtteri Bottas osztozott a kedd reggel bemutatott FW35-ösön, ketten együtt 147 kört mentek, az 5-6. időt hozták.
A nap nagy visszatérője Adrian Sutil volt, a német pilóta a 2011-es Brazil Nagydíj után vezette újra a silverstone-i csapat autóját. A tavalyi idényt teljes egészében kihagyó Sutil teljesítményén nem látszott meg a távollét: 78 kört ment, Alonsótól majdnem hajszálra egy másodpercet kapott, amivel épp csak lemaradt Jenson Buttontól, és megelőzte Webbert.
A Force India szabad versenyzői állásáért küzdő Sutilnak igen szerencsésen jött ki a beosztás, hiszen holnap a fő rivális, Jules Bianchi esőben már nem alakíthat olyan nagyot. Az állítólag nyolcmillió eurós szponzori csomagot hozó Sutil úgy véli, nem az alapján dönt a csapat, hogy ma mi történt.
„Nem, ennél már jobban ismernek engem. Hat évet töltöttem a csapattal, tudják, mire vagyok képes. Szerintem ma is világos volt, hogy továbbra is gyors vagyok. Azt nem tudom, melyikünk az esélyesebb. Én mindent megtettem, amit tudtam, hogy visszatérhessek, innen már a csapaton múlik.”
„Ha belegondolunk, valami máson is múlik, hiszen amúgy már jócskán az első teszt előtt eldőlt volna a dolog. Most már biztosan nem tart sokáig, Melbourne-ig csak három hét van, itt az ideje a felállás bejelentésének. A pénzügyek is szerepet játszanak, de pontosat nem tudok. Számomra az volt a lényeg, hogy jól teljesítsek, én megtettem, amit tudtam. Jó napom volt, nyugodtan aludhatok!”
A Force India hivatalos közlése szerint a döntés a jövő hétre várható.
A mezőny legvégén a Caterhamnél lassan kezdhetnek aggódni, ugyanis az egyetlen valós ellenfél, a Marussia sorozatban harmadszor gyorsabb náluk, nem is kevéssel. Az orosz-brit kiscsapat néha már tavaly is nagyjából egy szinten volt a Caterhammel, idén pedig a KERS is bekerült az autóba, így reálisnak tűnik az időkből kiolvasható előrelépés.
Teszt, Barcelona, 2013.02.21.
Pilóta | Csapat (autó) | Legjobb idő | Kör | |
1. | Fernando Alonso | Ferrari (F138) | 1:21,875 | 97 |
2. | Nico Hülkenberg | Sauber (C32) | 1:22,160 | 91 |
3. | Romain Grosjean | Lotus F1 (E21) | 1:22,188 | 119 |
4. | Nico Rosberg | Mercedes AMG (W04) | 1:22,611 | 108 |
5. | Pastor Maldonado | Williams (FW35) | 1:22,675 | 79 |
6. | Valtteri Bottas | Williams (FW35) | 1:22,826 | 68 |
7. | Jenson Button | McLaren (MP4-28) | 1:22,840 | 71 |
8. | Adrian Sutil | Force India (VJM06) | 1:22,877 | 78 |
9. | Mark Webber | Red Bull (RB9) | 1:23,024 | 108 |
10. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso (STR8) | 1:23,366 | 106 |
11. | Max Chilton | Marussia F1 (MR02) | 1:25,690 | 58 |
12. | Giedo van der Garde | Caterham F1 (CT03) | 1:26,177 | 93 |