Ahogy korábban beszámoltunk róla, a McLaren által gyártott, többek között a telemetriát is vezérlő egységes elektronikai rendszer (ECU) frissítése olyannyira nem volt zökkenőmentes, hogy a folyamatos működés érdekében vissza kellett állítani a szoftver 2012-es verzióját. A Red Bull, a Ferrari és a Williams is számon kérte a McLarenen az értékes munkaórákat, amiket nem az autó tesztelésével, hanem az ECU pofozgatásával kellett tölteniük.
A McLaren Electronic System (MES) mostanra jutott el odáig, hogy egy nyilatkozatban próbálja megmagyarázni a történteket. Peter van Manen a MES ügyvezetője elmondta, hogy gyökeresen új rendszert fejlesztettek az idei évre, amely leváltja az elmúlt 5 évben használt szoftvert. „Az új ECU-t használjuk az idei V8-as motorokhoz, majd 2014-től a turbómotorokat is ezek vezérlik majd.”
„Ez egy roppant összetett rendszer, amelyet alaposan kipróbáltunk a tesztpadon még 2012-ben, ennek ellenére vannak elkerülhetlen kezdeti problémák, amelyek a versenypályán derülnek ki, illetve csak ott oldhatók meg” – magyarázta a helyzetet van Manen.
„Az FIA-val, a csapatokkal, a motorgyártókkal együttműködve mind azért dolgozunk a jelenlegi teszteken, hogy a szoftvert formába hozzuk melbourne-i versenyre” – próbálta lehűteni a kedélyeket a MES ügyvezetője.