A jövőre hadrendbe álló V6-os turbómotorok fejlesztése ugyan egyre intenzívebbé válik minden gyártónál, de aki elhanyagolja az idei motorok körüli munkálatokat, annak könnyen sérülhet a renoméja egy műszaki problémákkal terhelt év következtében.
A Renault F1-es programjának technikai igazgatója, Rob White szerint náluk ez elképzelhetetlen, mert 2013-ban is mindennek az eddigi munkarend szerint kell történnie.
„Továbbra is szállítanunk kell minden pályára a motorokat, hogy versenyezzenek velük. Támogatnunk kell a csapatokat abban, hogy a legjobbat hozzák ki idei autójukból, amely nyilvánvalóan különbözik a tavalyitól.”
White szerint a Renault keményen dolgozott a tél folyamán a V8-as motorokon, megvizsgálva például a tavalyi év megbízhatósági problémáit. Ám ez nem vetette vissza a 2014-es felkészülésüket.
„Jövőre már nem használjuk a V8-asokat, tehát hosszú távon nem kell velük foglalkoznunk” – tette hozzá. „Közben rengeteg munka van a 2014-es projektünkkel, ami nagyobb energiabefektetést igényel, mint a 2013-as motorok fejlesztése.”
„Ebben a szezonban a gyárra több feladat vár, különösen a motor tervezésének kései fázisában” – prognosztizálta White. „Régóta dolgozunk a Forma-1-ben, és megtanultuk, hogy soha nem lehet a jelent a jövő kedvéért feláldozni.”
White szerint a Renault elkötelezett a 2013-as sikereket illetően. „Az idei erőforrások körüli sürgős feladatokat lassan felülírja a 2014-es felkészülés, de reméljük, hogy az idei projektünk van annyira megalapozott, hogy nem érhet minket túl sok meglepetés az év során” – reménykedett a Renault-vezető.