A Marussia januárban küldte el az amúgy 2014-ig szerződéssel rendelkező Timo Glockot, hogy a tapasztalt német helyére aztán egy pénzes újoncot ültessen.
A már korábban leigazolt Max Chilton mellé végül a brazil Luiz Razia került, a bejelentést követően Jerezben azonnal tesztelt is, de a múlt heti barcelonai gyakorláson már kimaradt. A háttérben szponzori gondok vannak, a támogatók valamiért nem fizetnek a Marussiának.
A sztorit követő veterán brazil szakújságíró, Livio Oricchio tegnap így látta a helyzetet: „Üzenetet hagytam Luiz hangpostáján, de nem hívott vissza. A Marussia sajtósánál, Tracy Novaknál is csak a hangposta felelt. Nem jó jel. Úgy tudom, valóban késik a fizetés a csapat felé, Razia ezért nem tesztelt a múlt héten. Reméljük, hogy most nem így alakul, de nagyon úgy látszik, hogy most is ugyanez a helyzet, így erősen kételkedem Razia F1-es jövőjét illetően.”
Barcelonában ma is Chilton vezet, Razia autóba ültetéséről nem hallani – könnyen lehet, hogy még a szezonkezdet előtt lecserélik az újoncot. Jelöltből nem lenne hiány.
A svájci Speed Week úgy tudja, hogy a nemrég még a Force Indiánál kopogtató Narain Karthikeyan a Tata pénzével most a Marussiánál házalhat. Az indiai pilóta alkalmazásának Bernie Ecclestone is örülhetne, ugyanis a hatalmas piacot jelentő, és már futammal is rendelkező országnak jó lenne hazai pilótát adni.
Ugyanez a logika segítheti a Caterhamtől ejtett Vitalij Petrovot is, jövőre jön az Orosz Nagydíj, az orosz pilóta az orosz kiscsapatnál magától értetődő lenne, igaz, Petrov menedzsere korábban arról beszélt, hogy a Marussia versenyképtelensége miatt őket nem érdekli az alakulat. Lehet, hogy most már másképp látják, a semminél talán mégis jobb.
Miután ma végre hivatalosan is tisztázódott, hogy a Force India Adrian Sutilt indítja Paul di Resta mellett, a silverstone-i alakulat tartalékosa, Jules Bianchi is megpróbálkozhat a Marussiával. Bár a Force Indiánál még tartották késznek a versenyzésre, a ferraris hátszele betolhatja a kiscsapathoz, amely 2014-re új motorszállítót keres majd. Nem jönne rosszul Maranelló jóindulatának elnyerése.
Bianchinál azonban az előny egyben hátrány is lehet, ugyanis a Marussia szoros technikai együttműködésben dolgozik a McLarennel, Wokingban pedig valószínűleg nem látnának szívesen egy ferrarist a szimulátorukban.
A finn MTV3 ma Heikki Kovalainen nevét is bedobta.
A teszten a Marussia sportigazgatója, Greame Lowdon nesze semmi, fogd meg jól nyilatkozatot adott a helyzetet illetően.
„Hát, ilyen a Forma-1, mindenki mindenki ellen, és ha valaki helyben áll, máris hátrafelé halad. Tökéletesen érthetők a spekulációk, a mi dolgunk a csapatnál pedig az, hogy a magunk és a pilóták szempontjából a legjobb döntést hozzuk meg. Hangsúlyozom a pilótákat – mindkettejükkel nagyon jó a viszonyunk, de a találgatások is teljesen természetes dolgok.
Ami a szezon előtti pilótacsereberét illeti, Lowdon hasonlóan homályosan fogalmazott: „Történt már ilyen máskor is, és biztosan történik még ezután is. Ilyen a Forma-1.”