Teljesen vizes pályán kezdődött az utolsó F1-es teszt második napja Barcelonában, és a délelőtt végig nedves körülmények között is zajlott. A nap első felében a mclarenes Jenson Button futotta a leggyorsabb kört intermediate gumikon, majd az ebédszünet előtt a Force Indiához visszatért Adrian Sutil állt az élen, de a német műszaki hiba miatt délután már nem sokat járt odakint.
Ahogy csütörtökön, délutánra most is javultak a pályaviszonyok, és komoly fennakadás sem volt, mindössze az utolsó félórában szakította meg a körözést egy piros zászló, amikor Giedo van der Garde állt le a Caterhammel, majd a legvégén Pastor Maldonado húzódott félre a Williamsszel, ekkor le is intették a napot.
Délután Romain Grosjean futotta a legjobb időt a Lotusszal, de érdemes megjegyezni, hogy igen rövid etapon, lágy gumin ment. A második Button lett, míg a harmadik eredményt Maldonado könyvelhette el.
„Számunkra a mai volt az eddigi legjobb tesztnap. Végre kezdjük jobban érteni az autót, bár még mindig hiányzik a tempó. A következő két napban már 100-100 körös napok kellenek!” – mondta a teszt után Button.
A messze nem ideális körülmények mellett nem mindenki hajtott gyors körökre, amit jól mutat, hogy Nico Rosberg és Fernando Alonso zárt a mezőny legvégén. A Mercedesnél és a Ferrarinál is hosszú etapokra koncentráltak, ez látszik is a körök számából – 120 és 102 -, ők menték a legnagyobb távot.
Több csapat is új fejlesztéseket, alkatrészeket próbálgatott, a Ferrari például egész nap új kipufogókonfiguráció dolgozott, délután pedig új hátsó szárny is felkerült az autóra. Alonso napközben elárulta, hogy a szezonnyitós csomag csak Melbourne-ben kerül fel az autóra, de így is bizakodva nyilatkozott a kilátásokról.
„A tavalyi utolsó teszten tudtuk, hogy nagyjából két másodperccel vagyunk lemaradva. Azt mondtuk, hogy nem leszünk ott a Q3-ban Ausztráliában, és így is volt. Most sokkal bizakodóbbak vagyunk. A célunk most az volt, hogy a tavalyi brazíliai 7-8 tizedes hátrányunkból lefaragjunk. Remélem, hogy ez sikerült és versenyképesebbek leszünk Ausztráliában, mint tavaly Brazíliában voltunk, ami azt jelenti, hogy kétszázszor jobbak lennénk idén, mint egy éve.”
„Szerintem küzdhetek a címért, miért is ne! Tavaly pocsék telünk volt, teljesen elveszettek voltunk, nem értettük az autó működését. Aztán végül azzal az autóval is a szezonzáróig küzdöttünk. A mostani autó sokkal jobban reagál a változtatásokra, úgy működik, ahogy várjuk. Tudjuk, hogy egyelőre nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de van potenciál az autóban.”
A teszt holnap folytatódik, az előrejelzések szerint végre száraz és enyhébb idő mellett.
Teszt, Barcelona, 2013.03.01.
Pilóta | Csapat (autó) | Legjobb idő | Kör | |
1. | Romain Grosjean | Lotus F1 (E21) | 1:22,716 | 88 |
2. | Jenson Button | McLaren (MP4-28) | 1:23,181 | 72 |
3. | Pastor Maldonado | Williams (FW35) | 1:23,628 | 75 |
4. | Sebastian Vettel | Red Bull (RB9) | 1:23,743 | 65 |
5. | Nico Hülkenberg | Sauber (C32) | 1:23,744 | 79 |
6. | Adrian Sutil | Force India (VJM06) | 1:24,215 | 62 |
7. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso (STR8) | 1:25,483 | 61 |
8. | Max Chilton | Marussia F1 (MR02) | 1:25,598 | 75 |
9. | Giedo van der Garde | Caterham F1 (CT03) | 1:26,316 | 48 |
10. | Nico Rosberg | Mercedes AMG (W04) | 1:26,655 | 120 |
11. | Fernando Alonso | Ferrari (F138) | 1:27,878 | 102 |