Végre száraz, napos időben vezethettek a Forma-1-esek a barcelonai Circuit de Catalunyán az utolsó előtti téli tesztnapon. Mindenki nagyon igyekezett kihasználni a körülményeket, nagy volt a munka.
A nap, és egyben az eddigi hét barcelonai nap legjobb idejét Lewis Hamilton hozta a Mercedesszel, a 2008-as bajnok dél után nem sokkal 1:20,558-as kört ment a lágy gumin, amit aztán megközelíteni sem tudott senki. Az ezüst nyíl nem csak gyors, de megbízható is volt, Hamilton 117 kört ment.
„Nem kell nagyon örülni! Fontos, hogy senki ne szálljon el, még nagyon sok munka vár ránk. A Mercedes jó munkát végez a motorral és az autóval is, de ma nem volt a pályán Jenson, Sebastian és Alonso sem. Egyelőre minden nyitott, semmit sem tudunk biztosan az első versenyig, de senki ne lepődjön meg, ha nem leszünk az élen!” – hűtötte a kedélyeket Hamilton.
Ami az idei bajnoki esélyeket illeti, ezt mondta: „Természetesen nem kizárt, de az sem biztos, hogy versenyben leszünk érte. Meggyőződésem, hogy valamikor az év folyamán nyerhetünk majd egy futamot, legalábbis ezt remélem. De ki tudja? Majd meglátjuk.”
A legközelebb Felipe Massa került Hamilton idejéhez, de így is héttizeddel maradt el. A brazil sem ment keveset, valószínűleg 100 feletti körrel zárt volna, ha 20 perccel a leintés előtt nem történik vele furcsa és ijesztő baleset: a bal első kereke egyszerűen leesett az autóról a 10. kanyar előtt. Szerencsére simán félre tudott húzódni, sem neki, sem a kocsinak nem esett baja.
Szintén szorgalmas és gyors volt a Force Indiánál visszatérő Adrian Sutil, a német pilóta a 3. időt hoza.
A Williamsnél osztott programot vittek, Pastor Maldonado és az újonc Valtteri Bottas is vezetett – a finn délután kéttizedre közelítette meg tapasztaltabb csapattársát, a 4-5. idő volt az övék.
A hátrébb lévők már délelőtt sem erőlködtek gyors körökkel, a Mark Webber aerodinamikai értékelést végzett a Red Bull-lal a nap nagy részében, mások pedig a hosszabb etapokra koncentráltak.
Ahogy a Williamsnél, úgy a Lotusnál is két pilóta ült az autóban, igaz, az enstone-iaknál nem tervezték ezt. Azonban miután az eredetileg beosztott Kimi Räikkönen reggel beteget jelentett, a Lotus a tartalékost, Davide Valsecchit küldte pályára délelőtt, míg Romain Grosjean Párizsból visszarepült, hogy délután már ő vezessen.
A GP2-bajnok Valsecchi természetese nagyon örült, hogy kipróbálhatta az idei autót, azt mondta, annyit tanult és tapasztalt ez alatt a rövid idő alatt, hogy ha Räikkönen harmadik helyet hoz az autóval, ő is legalább a hatodik helyig jutna.
A csapatfőnök, Eric Boullier azt mondta, reményei szerint vasárnap már jól lesz a finn, ő vezethet.
A Marussiánál a tegnap ejtett Luiz Razia helyére szerződtetett Jules Bianchi pattant az autóba, és a francia újonc nagyon szépen is nyitott. A teljesen ismeretlen MR02-essel 74 kört ment, legjobb idejével pedig megelőzte a Caterhamben ülő Giedo van der Gardét.
Az előző három évben végig jobb Carterhamnél igazán kezdhetnek aggódni, ugyanis ezen a télen már tendenciának tekinthetően gyorsabb a Marussia.
„Igazán különleges nap volt ez számomra, szeretnék is köszönetet mondani a Marussiának, a francia (autósport) szövetségnek és a Ferrarinak! Igazán nagyon jól érzem magam, igyekeztem a lehető legtöbbet tanulni ma, hogy készen álljak Ausztráliára. Az első benyomásaim pozitívak, jól éreztem magam az autóban, ami lényeges. Persze van még dolgunk, de mindent megteszünk, hogy fejlesszük az autót” – nyilatkozta a nap végén Bianchi.
„Idén egyszerűen csak igyekszem majd tapasztalatokat gyűjteni és a lehető legjobban versenyezni. Szeretném jó eredményekkel meghálálni a Marussiának, hogy bíztak bennem! Hasznára lehetek a csapatnak, hiszen a múlt héten is teszteltem a Force Indiánál és tavaly is vezettem a szabadedzéseken. Futamokon nem indultam, de van már valamennyi F1-es tapasztalatom, szóval bízom benne, hogy még két újonccal is jól dolgozhat a csapat!”
A téli tesztelés holnap zárul Barcelonában.
Teszt, Barcelona, 2013.03.02.
Pilóta | Csapat (autó) | Legjobb idő | Kör | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes AMG (W04) | 1:20,558 | 117 |
2. | Felipe Massa | Ferrari (F138) | 1:21,266 | 94 |
3. | Adrian Sutil | Force India (VJM06) | 1:21,627 | 109 |
4. | Pastor Maldonado | Williams (FW35) | 1:22,305 | 34 |
5. | Valtteri Bottas | Williams (FW35) | 1:22,468 | 31 |
6. | Esteban Gutierrez | Sauber (C32) | 1:22,553 | 99 |
7. | Mark Webber | Red Bull (RB9) | 1:22,658 | 59 |
8. | Sergio Perez | McLaren (MP4-28) | 1:22,694 | 101 |
9. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso (STR8) | 1:23,223 | 114 |
10. | Romain Grosjean | Lotus F1 (E21) | 1:23,380 | 46 |
11. | Davide Valsecchi | Lotus F1 (E21) | 1:23,448 | 16 |
12. | Jules Bianchi | Marussia F1 (MR02) | 1:24,028 | 74 |
13. | Giedo van der Garde | Caterham F1 (CT03) | 1:24,235 | 126 |