A McLaren figyelemreméltó köridővel nyitott az első, jerezi teszten, de a wokingi csapat a két barcelonai gyakorláson már elveszettebbnek tűnt.
Míg a csapatok többsége a tavalyi modell továbbfejlesztésével lép pályára idén, a McLaren az alapoktól tervezte újra az autót, az MP4-28-as emiatt az ideálisnál kiszámíthatatlanabb, hosszabb etapokon nem kezeli jól a gumikat. Az egykörös tempóval a szakértők szerint nincs gond.
A csapat sportigazgatója, Sam Michael a Barcelonában vasárnap lezárult tesztidőszak után kevés konkrétumot tud mondani, csak annyit lát biztosnak, hogy szoros lesz a verseny.
„Egyértelműen ott leszünk a sűrűjében, de azt azért nem merném kijelenteni, hogy Melbourne-ben ott lehetünk az első sorban és megnyerjük a futamot. Ezt nem tudom. Nem mondom, hogy bizakodom, de azt sem, hogy nem. Igazán egyiket sem érzem, őszintén. Egyszerűen nem tudhatjuk.”
„Kilenc csapat van egy másodpercen belül, ez így igazán szoros lesz. Hihetetlenül szoros lesz a melbourne-i időmérő” – magyarázta az ausztrál szakember.
Az utolsó két napon Lewis Hamilton és Nico Rosberg zárt az élen, a Mercedes az 1. és 3. idővel zárta a telet. Ez a McLaren figyelmét sem kerülte el, de az erőviszonyokat illetően Sam Michael nagyon óvatos.
„Világosan látható, hogy a Mercedes gyors. Végig gyorsak voltak, úgy tűnik, gatyába rázták az autót. Ezen túl nehéz lenne bármit is mondani. Még ha mindenki ugyanazon a gumin is van, nem tudhatjuk, mennyi üzemanyag van az autóban, és nem is tudhatunk semmi biztosat a melbourne-i időmérőig. Önámítás lenne azt hinni, hogy tudjuk, mi lesz.”