Már tavaly is felbukkant, hogy a McLaren az F1-es visszatérésre készülő Honda motorjaira cseréli a Mercedes-erőforrásokat, a hét elején pedig újra erről szóltak a hírek.
Az 1995 óta a Mercedesszel dolgozó McLarennek 2015-ig tartó opciója van a német gyártóval, de a hondás kapcsolatnak is van alapja bőven.
A wokingiak a japán gyártóval közösen négy-négy egyéni és konstruktőri címet gyűjtöttek 1988 és 1992 között. (Nem mellesleg a Honda turbómotorjai a ’86-87-ben a Williamsnek is hoztak két konstruktőri és egy egyéni címet.) A 2014-től kezdődő újabb turbókorszakban szinte természetes lenne az újbóli összeborulás.
A McLaren csapatfőnöke a fentiek ellenére egyelőre hallgat a Hondáról, a mercedeses szerződés kitöltéséről beszél.
„Csak annyit mondhatok, hogy a régi-régi partnerünkkel, a Mercedes-Benzcel szerződésünk van 2013-ra, 2014-re és 2015-re is. Szóval van szerződés, a Mercedes a szállítónk, és velük igyekszünk futamokat és bajnoki címeket nyerni” – mondta Martin Whitmarsh a Sky Sportsnak, amikor a pletykákról kérdezték.
A 2014-es új motorszabvány, az 1,6 literes V6-os turbók bevezetésének egyik célja, hogy további gyártókat vonzzon a Forma-1-be. Whitmarsh a távolabbi jövőt illetően nyitva hagyta a lehetőségeket.
„Mennek a találgatások, hallottam már a Porschéről, a Hyundairól, a Hondáról, mindenféle márkáról. A Forma-1 érdekében is remélem, hogy jönnek majd a gyártók, szükségünk van rájuk a sportágban. Jelenleg itt a Renault, a Mercedes és a Ferrari, de több motorgyártó kellene.”
„Azonban nekünk jó, hosszú időre visszanyúló kapcsolatunk van a Mercedesszel, pillanatnyilag csak erre koncentrálunk.”
„Hogy hosszabb távon mi lesz, ki tudja. Elégedettek vagyunk a Mercedesszel folyó együttműködésünkkel, az utóbbi években különösen jó munkát végeztek, sok futamot nyertünk együtt, és szeretnénk még jó néhányat nyerni a következő pár évben.”