Bár már két évet lehúzott a Forma-1-ben az előzéseket segíteni szánt nyitható hátsó szárny, a DRS, a rendszert továbbra is hangolgatja az FIA.
A 2011-es bevezetés tapasztalatai alapján tavaly néhány pályák módosítottak, a dupla zónából szimplát csináltak, vagy épp rövidítettek-hosszabbítottak a kijelölt DRS-szakaszokon, 2013-ra pedig azt is lefektették, hogy a korábban semmilyen korlátozás alá nem eső szabadedzéseken és időmérőkön is csak a versenyre kijelölt helyeken lehet majd nyitni a szárnyat.
A német Auto Motor und Sport értesülése szerint ezzel nem ért véget a barkácsolás, az idei évben ugyanis az FIA két kivétellel minden pályán dupla zónát vezet majd be, csak Monte-Carlóban és Szuzukában marad egy-egy szakasz.
Ez egyben azt is jelenti, hogy azokon a helyszíneken is két zóna lesz, ahol már egynél is viszonylag könnyű volt az előzés (Kína, Korea), valamint például a kanadai Gilles Villeneuve pályán a tavalyra egyre visszavett DRS-szakaszt is újra duplázzák, mint 2011-ben, és Abu-Dzabiban is marad a csiki-csuki a dupla szakaszon.
Futam/pálya | 2012-es DRS-szakasz(ok) | 2013-as DRS-szakasz(ok) |
Ausztrál Nagydíj | a célegyenes és a 2-3. kanyar között | ugyanaz |
Maláj Nagydíj | a célegyenes | + a hátsó egyenes |
Kínai Nagydíj | a hátsó egyenes | + a célegyenes |
Bahreini Nagydíj | a célegyenes | +a 10-11. kanyar között |
Spanyol Nagydíj | a célegyenes | + a 9-10. kanyar között |
Monacói Nagydíj | a célegyenes | ugyanaz |
Kanadai Nagydíj | a célegyenes | + a hátsó egyenes |
Brit Nagydíj | a Wellington egyenes | + a Hangar egyenes |
Német Nagydíj | a 11-12. kanyar között (2011) | + a célegyenes |
Magyar Nagydíj | a célegyenes | + a második egyenes |
Belga Nagydíj | a Kemmel egyenes | + a célegyenes |
Olasz Nagydíj | a célegyenes | + az 5-7. kanyar között |
Szingapúri Nagydíj | az 5-7. kanyar közöt | + a célegyenes |
Koreai Nagydíj | a 2-3. kanyar között | + a célegyenes |
Japán Nagydíj | a célegyenes | ugyanaz |
Indiai Nagydíj | a célegyenes és a 3-4. kanyar között | ugyanaz |
Abu-Dzabi Nagydíj | a 7-8. és a 10-11. kanyar között | ugyanaz |
Amerikai Nagydíj | a 11-12. kanyar között | + a célegyenes |
Brazil Nagydíj | a 3-4. kanyar között | + a célegyenes |