Bár már két évet lehúzott a Forma-1-ben az előzéseket segíteni szánt nyitható hátsó szárny, a DRS, a rendszert továbbra is hangolgatja az FIA. 
A 2011-es bevezetés tapasztalatai alapján tavaly néhány pályák módosítottak, a dupla zónából szimplát csináltak, vagy épp rövidítettek-hosszabbítottak a kijelölt DRS-szakaszokon, 2013-ra pedig azt is lefektették, hogy a korábban semmilyen korlátozás alá nem eső szabadedzéseken és időmérőkön is csak a versenyre kijelölt helyeken lehet majd nyitni a szárnyat.
A német Auto Motor und Sport értesülése szerint ezzel nem ért véget a barkácsolás, az idei évben ugyanis az FIA két kivétellel minden pályán dupla zónát vezet majd be, csak Monte-Carlóban és Szuzukában marad egy-egy szakasz.
Ez egyben azt is jelenti, hogy azokon a helyszíneken is két zóna lesz, ahol már egynél is viszonylag könnyű volt az előzés (Kína, Korea), valamint például a kanadai Gilles Villeneuve pályán a tavalyra egyre visszavett DRS-szakaszt is újra duplázzák, mint 2011-ben, és Abu-Dzabiban is marad a csiki-csuki a dupla szakaszon.
 Futam/pálya  2012-es DRS-szakasz(ok)  2013-as DRS-szakasz(ok)
 Ausztrál Nagydíj  a célegyenes és a 2-3. kanyar között  ugyanaz
 Maláj Nagydíj   a célegyenes  + a hátsó egyenes
 Kínai Nagydíj  a hátsó egyenes  + a célegyenes
 Bahreini Nagydíj  a célegyenes  +a 10-11. kanyar között
 Spanyol Nagydíj  a célegyenes  + a 9-10. kanyar között
 Monacói Nagydíj  a célegyenes  ugyanaz
 Kanadai Nagydíj  a célegyenes  + a hátsó egyenes
 Brit Nagydíj  a Wellington egyenes  + a Hangar egyenes
 Német Nagydíj  a 11-12. kanyar között (2011)  + a célegyenes
 Magyar Nagydíj  a célegyenes  + a második egyenes
 Belga Nagydíj  a Kemmel egyenes  + a célegyenes
 Olasz Nagydíj  a célegyenes  + az 5-7. kanyar között 
 Szingapúri Nagydíj  az 5-7. kanyar közöt  + a célegyenes
 Koreai Nagydíj  a 2-3. kanyar között  + a célegyenes
 Japán Nagydíj  a célegyenes  ugyanaz
 Indiai Nagydíj  a célegyenes és a 3-4. kanyar között  ugyanaz
 Abu-Dzabi Nagydíj  a 7-8. és a 10-11. kanyar között  ugyanaz
 Amerikai Nagydíj  a 11-12. kanyar között  + a célegyenes
 Brazil Nagydíj  a 3-4. kanyar között  + a célegyenes