A Marussiának nem volt sima tele, a csapat 2012 vége óta három pilótát cserélt le. Először Max Chiltont ültették a Caterhamhez átigazolt Charles Pic helyére, majd elküldték a tapasztalt Timo Glockot, hogy az ülését Luiz Raziának adják. Miután a brazil újonc szponzorai nem fizettek, ő is repült, végül a Ferrari-támogatású Jules Bianchi kapott bemutatkozási lehetőséget.
F1: Részvénytársaság lett a pilótából 1
F1: Részvénytársaság lett a pilótából 7


Razia nehézségei kapcsán a veterán brazil F1-es szakíró, Livio Oricchio arról írt, hogy tudomása szerint Chilton helye azért bombabiztos a Marussiánál, mert a tehetős édesapja lépésenként felvásárolja majd a csapatot. Az angol újonc most reagált, kategorikusan cáfolta ezt.
„Ezt kapásból cáfolhatom” – mondta az F1 Racingnek. „30 különböző egyéni és vállalati befektetőből álló projektet hoztunk össze, ők adták a pénz. Cserébe megkapják majd a jövőbeli keresetem bizonyos százalékát. Gyakorlatilag részvényeket vásároltak belőlem.”
A GP2-ből fellépett angol igyekszik is bizonyítani, hogy megérte rá költeni:
„A téli tesztidőszak gyorsan elrepült, de sokat ülhettem az autóban, sok mindenen dolgoztam, így teljesen felkészültnek érzem magam. Érzem, hogy végig tanultam és fejlődtem, remélem, hogy ez a futamokon is folytatódik majd! Most először megyek majd Ausztráliába, nagyon várom, hogy lássam az Albert Parkot és a várost, annyi jót hallottam már a hangulatról!”
F1: Részvénytársaság lett a pilótából 8


Az utolsó pillanatban beugrott Bianchi is reméli, hogy a tavaly a Force Indiánál gyűjtött tapasztalatai segítségével rendben lesz a szezonnyitón – igaz, korgó gyomorral megy majd az első versenyhelyszínre, mert fogyást kért tőle a csapat.
„Két kilót leadtam az autó jobb egyensúlya érdekében. Mostanában csak saláta van vacsorára, ami segít majd, bár így meg állandóan éhes vagyok” – árulta el.
„Nagyon sok minden történt az elmúlt pár hétben, nehéz felfogni, hogy a hétvégén Melbourne-ben elindul a Forma-1-es karrierem. Nagyon izgatott vagyok, tulajdonképpen csak ezt érzem, de nincsenek véletlenek, bízom benne, hogy jó idényünk lesz együtt. A korábbi F1-es tapasztalataimnak köszönhetően jól érzetem magam barcelonai rövid időm alatt, kíváncsian várom, mire leszünk képesek!”
A Marussiánál bizakodásra adhat okot, hogy az immár végre KERS-szel is felszerelt MR02-es szinte minden tesztnapon gyorsabb volt a fő rivális Caterham autójánál. A csapatfőnök, John Booth pozitívan néz 2013 elé.
„Bár néhány szempontból nehéz telünk volt, összességében igazán optimistán megyünk Ausztráliába. Sok tekintetben a valaha volt legjobb formájában van a csapat, mindannyian várjuk ezt a 19 állomásos utazást. Az új csomagunk jól szerepelt a teszteken. Korai lenne megmondani, pontosan mennyit léptünk előre, szokás szerint csak Melbourne-ben lesz világosabb a kép, de úgy érezzük, hogy jó irányba tartunk.”