A Pirelli 2013-ra mind az abroncsai szerkezetét, mind a gumikeverékei összetételét megváltoztatta: a futófelület nőtt, szélesebb lett a működési hőmérséklet-tartomány, azonban a lágyabb gumik jobban is kopnak.
A pilóták keservesen küszködtek a 2013-as gumikkal a hideg téli teszteken, öt, hét, akár tíz kiállást is emlegettek az első versenyekre, igaz, szinte mindenki hozzátette, hogy a melegebb körülmények javíthatnak majd a helyzeten.
Az aggodalmakhoz hozzájárult, hogy a Pirelli az eddigieknél agresszívebb párosítást visz az Ausztrál Nagydíjra, a közepes (fehér) keverék mellé a lágy (sárga) helyett a szuperlágy (piros) kerül a kínálatba. Az utóbbi azonban előnyt is jelenthet az évente csak egyszer használt, közutakból kialakított, így igen gyenge tapadású Albert Parkban.
Az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery azt mondja, nincs miért aggódni, az új gumikkal is 2-3 kiállással meglesz majd a futam.
„12 napnyi tesztelés után végre versenybe kerülnek a 2013-as gumijaink, amelyek az eddigi legjobb, a leginkább a teljesítményre kihegyezett abroncsaink. A teszteken tapasztalt hideg időjárás miatt eddig nem mutathatták meg a legjobb oldalukat, de az Albert Parkban már egészen más lesz a történet – két vagy három kiállásra számítunk.”
„Az idénykezdet mindig izgalmas, a teszten látottak alapján pedig a mezőny szorosabb, mint bármikor, ami nem kis dolog, tekintve, hogy már tavaly is hét különböző győztes volt az első hét futamon!” – magyarázta a mérnök.