Az idei szezon talán legnagyobb kérdését ismételten a Pirelli gumik viselkedése jelenti, a csapatok legalábbis szinte kivétel nélkül erre hivatkoznak, amikor az erősorrendről kérdezik őket. Még a téli tesztek eredményei sem jelentenek igazi támpontot a megértésükhöz, hiszen egyrészt hidegebb körülmények között folytak a gyakorlások, másrészt a jerezi pálya durva aszfaltja jobban igénybe veszi az abroncsokat, mint egy modern versenypálya felülete.
A gumigyár az Ausztrál Nagydíjra ráadásul a kockázatosabb szuperlágy P Zero Red (a vörös festésű), illetve a közepes P Zero White (fehér festésű) keverékeket választotta. Az időeredmények javultak a tavalyi Ausztrál Nagydíj szabadedzéseihez képest, tehát visszaigazolódott a teszteken már megfigyelt tapasztalat, hogy a keverékeket lágyabbra hangolták, mint a tavalyiakat – Vettel a szuperlágyon futotta a teszt leggyorsabb idejét (1:25,908), az adott etap 3. körében. Az időjárás nem volt túl meleg, 28 fok volt a legmelegebb pillanatokban, ami kedvezhet a gumik tartósságának.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint csapatok most tudták először rendes körülmények között kipróbálni az abroncsokat. A szakember hozzátette: „Különböző üzemanyagmennyiség mellett figyelték az autók viselkedését, ahogy ez ilyenkor lenni szokott. A közepes keverék egyenletesen és kiszámíthatóan kopott, ahogy vártuk, a szuperlágynak pedig előnye, hogy hamar üzemi hőmérsékletre melegszik” – tette hozzá.
Hembery rámutatott arra is, hogy az Alber Parkot nem használják egész évben versenypályaként, ezért az aszfalt kezdetben nem tapad annyira, így a köridők folyamatos javulásával lehet számolni, ahogy az autók egyre több gumit visznek fel a pályára. „Az eddigiekből az látszik, hogy a csapatok többsége kétszer cserél kereket majd a verseny közben, míg a leggyorsabb autók közül pár három kiállással is próbálkozhat” – árulta el Hembery, aki szerint a két keverék között az előzetes várakozásoknak megfelelően körönként egy másodperc különbség van, amely sokféle stratégiára lehetőséget adhat.