Az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzéseinek kellemes meglepetése a Mercedes biztató szereplése. A csapat a téli tesztek során inkább ellentmondásos teljesítményt nyújtott, annak ellenére, hogy Barcelonában Nico Rosberg futotta a legjobb időt, ám a többség az eredménynek inkább marketingértéket tulajdonított, ám lehet, hogy itt az ideje komolyan venni Ross Brawn csapatát. A főnök elégedetten nyilatkozott a pénteki szabadedzésekről.
„A délutáni edzés utolsó öt percéig nagyszerű napunk volt” – utalt arra a főnök, hogy a gyakorlás végén mindkét autójuk megadta magát. „Nico Rosberg autójában elromlott a váltó, aminek korábban is tudatában voltunk, de a legteljesebb mértékben ki akartuk használni a pályán tölthető időt. Lewis autóján pedig a padlólemez környékén romlott el valami” – mondta Brawn.
„Ezt leszámítva értékes napunk volt, jó képet kaptunk az autó egyensúlyáról és a kocsink viselkedéséről. Hosszú éjszakánk lesz a mérnökeinkkel, hogy kielemezzük az adatokat, és a legjobb beállítást rakjuk össze holnapra” – tette hozzá a Mercedes csapatfőnöke.
Lewis Hamilton egyetértett felettesével, szerinte is hasznos nap volt a mai a Mercedesnek, még ha nem is a legsimább.
„Elégedett vagyok azzal, ahol állunk, és Nico harmadik helye a tabellán is mutatja, hogy egész versenyképesek vagyunk. Ebből is látszik, hogy mindenki mennyire jó munkát végzett a gyárban. Várom a hétvége folytatását” – mondta a 2008-as világbajnok, aki a második edzés végén a gumifalban kötött ki, miután az egyik alsó légterelőelem leszakadt és az autó alá szorult.
A Mercedes versenyképessége mögött német sajtóértesülések szerint egy okos trükk állhat, az eddigi információk alapján az aktív felfüggesztés egy legálisnak tűnő verziójáról lehet szó.
Az elektronikus aktív felfüggesztés a 90-es évek közepe óta nem engedélyezett a Forma-1-ben, így a Mercedes megoldása minden bizonnyal egy hidraulikus rendszeren keresztül segíti az autó kezelhetőségét. A csapat állítólag már három éve építgeti a rendszert, sőt egyes értesülések szerint már a Sauber is dolgozik hasonló megoldáson.
Az elismert F1-es műszaki szakíró, Craig Scarborough úgy tudja, tulajdonképpen nincs újdonság, a Mercedes már 2011 óta ilyen típusú felfüggesztést használ az autón.
Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója egyelőre nem vár vitákat az ellentmondásos technológiai újítások miatt, azok után, hogy korábban betiltották a Renault új motorvezérlését, illetve a Williams és a Caterham kipufogóját. „Persze sosem tudni, hogy mit hoz az év” – tette hozzá lakonikusan az F1-es szabályok elsőszámú őrzője.