F1: Vezethetetlen a Williams 1
F1: Vezethetetlen a Williams 37

2011-ben a Williams F1-es története legrosszabb évét produkálta, de tavalyra nagyon szépen sikerült visszakapaszkodniuk, a Spanyol Nagydíjon még közel nyolc év szünet után nyerni is tudtak.
2012 alapján nagy reményekkel futottak neki az idei évnek, újabb győzelmeket reméltek, de az ausztrál hétvége eddig ijesztően rosszul alakult a grove-iaknak. Az autó borzalmasan lassú, az esős időmérőn már a Q1-ben búcsúzó Pastor Maldonado egyenesen vezethetetlennek minősítette az FW35-öst.
„Azt hiszem, visszaléptünk két évvel ezelőttre. Nagyon keményen kell dolgoznunk, hogy megoldjuk a problémákat. Az autó pillanatnyilag vezethetetlen. Dolgoznunk kell, aztán majd meglátjuk.” 
„A pálya, a körülmények, minden egészen más (mint vártuk). Valamiért nem tudtuk ehhez a pályához hangolni az autót, mindegy milyenek voltak a körülmények. A vizes pályán lassúak voltunk, szárazon úgyszintén. A versenytempó jobbnak látszik, de az időmérős tempó pocsék” – magyarázta a venezuelai.
A Williamsnél minden ok megvan a sötét hangulatra, hiszen az autó versenyképtelensége mellett gyászolnak is: az alapító-főnök Sir Frank felesége, Ginny a múlt héten hunyt el, egy másik haláleset, Hugo Chavez elnök távozása pedig a venezuelai szponzori milliók további sorsát tette bizonytalanná. 
Az ideiglenesen a csapatfőnöki posztot is betöltő technikai igazgató, Mike Coughlan azt nyilatkozta, hogy kénytelenek lesznek „visszafejleszteni” az autót. 
„Úgy gondolkodunk, hogy egy kicsit visszalépünk arra a pontra, ahol az előrelépést tapasztaltuk. Onnan futunk neki újra, megnézzük, milyen irányok is vannak. Kicsit egyszerű megközelítés, de ennyi a lényeg, vissza a legelső változathoz, aminél még teljesítményjavulást véltünk.”
A csapatok közül egyedül a Williams volt az, amelyik csak a második téli tesztre vitte el az új autóját, de az sem sült el túl jól, ugyanis az FIA gyorsan azonnal szabálytalannak nyilvánította a kipufogójukat.
„A kipufogós befúvást elég nehéz modellezni és elemezni. Mi későn kezdtünk bele, nem tagadtuk, hogy ezen a téren lemaradásban vagyunk azokhoz képest, akik már sokat kísérleteztek. Ez az egyik terület, amire koncentrálnunk kell, mert jelentős előnyöket hozhat, de természetesen sosem csak egy dolog fejlesztésével foglalkozunk.” 
Coughlan sietett leszögezni, hogy a nem az egész autót rontották el, így bíznak benne, hogy a frissítésekkel gyorsan javíthatnak a helyzeten. 
„Egy alapvetően jól működő autónk volt, ezért bízhatunk benne, hogy valahol az aerodinamikában nyúltunk mellé vagy valami új elemmel. Nem gondoljuk, hogy újra kell tervezi az egész autót. Rossz irányba indultunk, de vissza tudunk fordulni.”