A Zytek motorgyártó érdeklődik a 2014-es, V6-os turbómotorok szabályai iránt.
A paddockban már nyílt titokként kezelik, hogy a McLaren szívesen összeállna régi harcostársával, a Hondával, hogy 2015-től ismét a japánok motorjai hajtsák gépeiket.
A másik motorokkal kapcsolatos szóbeszéd alapja, hogy az F1 jelenlegi negyedik motorgyártója, a Marussiát ellátó Cosworth kiszállni készül a sorozatból, így jelenleg csak a Mercedes, a Renault és a Ferrari részvétele biztos a jövő évtől.
Azonban lehet egy újabb jelentkező, mégpedig a brit Zytek, amely leginkább a hibrid motorok piacán jeleskedik. A gyár részt vesz az Auto GP, Le Mans, illetve a World Series by Renault versenyein, illetve segítette a Mercedes KERS-fejlesztéseit 2009-ben.
A cég a Twitteren megszellőztette, hogy alaposan tanulmányozza a 2014-es szabályokat. „Jelenleg azonban nem mondhatunk erről túl sokat” – rejtélyeskednek. Annyit azonban hozzátettek, hogy „talán mi magunk hozunk egy komplett erőforrás egységet.”
„Minden tapasztalatunk és képességünk megvan ahhoz, hogy az új szabályok között élni tudjunk az újonnan érkezettek esélyével” – reménykednek.
„Persze ez óriási munka és komoly anyagi ráfordítást igényel, hogy az alap mérnöki koncpepciót egy versenyképes termékké alakítsuk” – világították meg helyzetüket.