Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nagyobb pénzügyi igényei miatt nem sikerült tavaly tető alá hozni a 2012-ben lejárt Concorde Agreement 2013-tól érvényes változatát, az „F1 alkotmánya” nélkül is működik a sportág.
A kereskedelmi jogtulajdonos CVC, pontosabban az ügyeiket intéző Bernie Ecclestone tavaly kis alkudozást követően már őszre megegyezett tíz csapattal az F1 bevételeit elosztó szerződésekről, azonban a Marussia valamiért kimaradt. 
A brit-orosz kiscsapat azóta is csak tárgyal, és bár jó néhányszor arról volt szó, hogy már kanyarban a megegyezés, még most, a 2013-as idény elindulása után sem rendelkeznek szerződéssel, mondta el a csapat elnöke és sportigazgatója, Greame Lowdon.
„Már kétszer vagy háromszor, sőt talán még többször mondták hogy elküldik a tervezetet, de amíg nincs a kezünkben semmi, nem tudunk mit aláírni. Míg a többi csapat már aláírt egy kétoldalú szerződést (a CVC-vel), hogy biztonságban legyenek a régi Concorde lejárta és az új megkötése között, nekünk valamiért nincs szerződésünk.”
„Nos, végül is a CVC úgy intézi az üzleti ügyeit, ahogy akarja, nyilván van valami okuk, hogy így tegyenek. De azért furcsa, hogy egy csapattal ennyire másképp bánnak, de tényleg, én nem a CVC-nél dolgozom, úgyhogy csak feltételezem, hogy van valami okuk erre.”
Lowdon azt mondta, a Marussiától többször is érdeklődtek a jogtulajdonosnál a továbblépésről, de nem kaptak érdemi választ. 
 
„Nem igazán tudom, mit tehetnénk még azon túl, hogy hangsúlyozzuk, érvényes nevezésünk van a bajnokságra. Ott vagyunk a versenyen, szerepelünk a bajnokságban, normális versenycsapat vagyunk, pár száz embert foglalkoztatunk. A csapatvezetés értük és a családjaikért is felelős, érdekel minket a sorsuk, fejlesztjük a csapatot.”
„De valamiért nincs megegyezés a CVC-vel, furcsa, hogy így állnak hozzá. Az igazi kérdés az, hogy miért pont mi? Szerintünk jó kis csapat vagyunk és szépen fejlődünk. Komolyan elköteleztük magunkat az F1 iránt, nem értem, miért nem kezelnek minket ugyanúgy, mint a többi csapatot. A vezetőség és a tulajdonosi kör több tagja tárgyalt már tavaly óta a CVC-vel, de azóta sincs semmi, amit aláírhatnánk.”
 
A Marussia számára nem csak azért kellemetlen a megegyezés hiánya, mert így akkor sem részesülnek az F1 év végén szétosztott bevételeiből, ha sikerül a bajnokság 10. helyén zárniuk, hanem azért is, mert a furcsa helyzetük a szponzorokat is elijeszti.
„A többi csapatnak megvan a szerződése, ez a szponzori tárgyalásokon is téma. Nyugtalanítja a támogatókat, hogy minket másképp kezelnek, nem kérdés, hogy van ilyen hatása is.”
Mivel Bernie Ecclestone nem egyszer beszélt már arról, hogy legszívesebben csak tíz csapatot látna a Forma-1-ben, nem kell összeesküvéselmélet-rajongónak ahhoz, hogy a Marussia ellehetetlenítésének szándékát sejtsük az ügy mögött.