F1: Összeroppant a Sauber tankja 1
F1: Összeroppant a Sauber tankja 7

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a Sauber csak egy autóval indult, ugyanis nem sokkal a rajt előtt kiderült, hogy Nico Hülkenberg C32-ese nem alkalmas a versenyzésre.
Azt már hétfőn tudni lehetett, hogy a benzintankkal történt valami, de a csapat technikai igazgatója, Matt Morris a Pitpassnak ma pontosabban is tisztázta a dolgot: a rugalmas ellából egyszerűen túl erősen szívták ki az üzemanyagot.
„A problémát a túl erős vákuum okozta, a tank összeomlott és megsérült. Sajnos csak néhány órával a futam előtt fedeztük fel, ezért nem lehetett biztonságosan kijavítani, így vissza kellett vonultatni az autót. Azonosítottuk a problémát, a szepangi hétvégére már új alkatrészeket és módszereket vezetünk be. Sokkal versenyképesebb, megbízhatósági problémák nélküli formára számítunk”
Melbourne egyébként nem csak Hülkenberg kispadozása miatt jelentett csalódást a svájci csapatnak, az élmezőnytől való lemaradásuk is meglepte őket.
„Egyértelműen meglepetést jelentett számunkra a pénteki edzéseken, hogy milyen messze voltak az élmenők. De ha megnézzük a Force India eredményét (7-8. hely – a szerk.), Nico is valahol ott küzdhetett volna, szóval szerintem nem vagyunk annyira lemaradva, mint az eredményünk mutatja” – utalt az újonc Esteban Gutierrez 13. helyezésére Morris.
„A középmezőny nagyon szoros, de az élmenők talán egy kicsit messzebb vannak, mint eredetileg hittük. De Szepangban valószínűleg összébbrázódik a mezőny, ott majd világosabb lesz a kép. Nem mondhatnám, hogy elégedett vagyok az autónk teljesítményével, nem itt szeretnénk tartani az idény elején, de biztosan jobbak vagyunk a 13. helynél.” 
„Sajnos nem volt jó viszonyítási pontunk a versenyen, ha Nico is indult volna, jobban látnánk, hol állunk. De komoly problémánk nincs, egyszerűen csak jobb teljesítményt kell kell kisrófolnunk az autóból. Benne is van.”
A szezonnyitón kispadozó Hülkenberg úgy véli, Malajziában amúgy is jobb esélyeik lesznek: „A malajziai pálya egészen más karakterisztikájú, mint a melbourne-i. Ez egy gyors pálya, hosszú és tempós kanyarokkal, jól feküdhet majd az autónak!”