A Pirelli – a kéréseknek megfelelően – 2013-ra még agresszívebbre hangolta az F1-es gumijait, a keverékek lágyabbak lettek, nagyobb hőmérsékleti tartományban működnek, de drasztikusabban is kopnak.
A Red Bull a szezonkezdet óta azt kommunikálja, hogy az új gumik tulajdonképpen büntetik őket, ugyanis a leggyorsabb, aerodinamikailag leghatékonyabb autójuk potenciálját nem tudják kihasználni a kopás miatt, jócskán a határ alatt kell autózniuk.
Az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko Malajziában azt mondta, jelezték a panaszukat a Pirelli felé, az olasz gyártó pedig változtatást ígért nekik.
„Figyelmeztetnünk kell a pilótáinkat, hogy a leggyorsabb szektorokban nem menjenek olyan gyorsan, mint lehetne, mert túlterhelik a gumikat. Természetesen komolyan beszéltünk erről a Pirellivel is. Szerintem ők is megértették a helyzetet, mert megígérték, hogy legkésőbb Bahreinre új keverékeket hoznak” – magyarázta az osztrák.
Szepangban a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff is megerősítette ezt: „Minden jel arra utal, hogy Bahreinre változni fognak a keverékek.”
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery most az Autosportnak nyilatkozva cáfolta, hogy bármilyen változtatásra készülnének.
A Red Bull botrányos körülmények között ugyan, de kettős győzelmet aratott Szepangban, így arról kérdezték az angol szakembert, hogy ezzel sikerült-e elhallgattatni a kritikusokat:
„Őszintén szólva csak egyetlen kritikus volt. Mindenki más azt mondta nekünk, nem is tudják, miről beszélnek a Red Bullnál. A gumik újra kihívást jelentenek, de ugyanígy volt az előző két évben is. Még csak két futam volt, mi pedig csak az első négy verseny után szeretnénk értékelni, a helyzetet. Ha egy csapat kedvében járunk, akkor lőttek is az idénynek, Monzára vége lenne a bajnokságnak. Egyértelmű, hogy a Red Bull nagyon erős, és lehetséges, hogy változtatást szeretnének, de biztos vagyok benne, hogy a többi csapatnak is lennének kívánságai.”