A német pilóta remekül ment a küzdelmes szepangi futamon, nagyot csatázott Kimi Räikkönennel és végül a finn mögött a 8. helyen végzett, amellyel 4 pontot szerzett.
A borzalmas szezonnyitót követően igazán ráfért egy jó futam Hülkenbergre, aki Ausztráliában az üzemanyagrendszer meghibásodása miatt rajthoz sem tudott állni.
Monisha Kaltenborn, a svájciak csapatfőnöke külön kiemelte Hülkenberg küzdőszellemét. „Kemény munka volt bizonyos autókat magunk mögött tartani, de Nico mindent megtett, és remek munkát végzett. Megcsillogtatta képességeit, és megmutatta, hogy miért igazoltuk le” – mondta a csapatfőnök. Kaltenbornt leginkább az nyűgözte le, hogy pilótája tartotta a lépést a Lotusokkal.
A svájci csapat tavaly futotta története legjobb szezonját, rendszeres pontszerzéssel, 4 dobogós helyezéssel. Idén eddig nem tudtak a legjobb 10 közé kerülni a kvalifikáción, és az idei két versenyen csak Hülkenberg maláj 8. helyét könyvelhetik el sikerként.
Ennek ellenére Kaltenborn továbbra is bizakodó az autó teljesítményét illetően. „Továbbra is meg vagyunk győződve arról, hogy nagy lehetőségek előtt állunk. Természetesen hiányzik a sok adat, amit az első futamon gyűjthettünk volna” – tette hozzá.
„Malajziában részben ezt is pótolni tudtuk, és most kell információ áll rendelkezésünkre a kocsi viselkedését illetően, így az elemzéseink után tudjuk majd, mely területeken tudunk továbbfejlődni.”
Mindazonáltal Hülkenberg nem dőlne hátra, és sürgeti a csapatot, hogy ne álljanak le a fejlesztésekkel. A németet ugyanis felhúzta, hogy nem tudott lépést tartani a Ferrarival és a Lotusszal, illetve amikor keményebben nyomta a gázt, a gumijai vészesen kopni kezdtek.
Ennek ellenére elégedett volt a malajziai eredménnyel. „Minden nagyon jól ment, elsősorban az átmeneti gumikon voltunk gyorsan, közvetlenül a rajt után. Később forgalomba kerültünk, és nem tudtam leelőzni a többieket. Kezünkben a lehetőség, de még van hová fejlődnünk” – húzta alá a 25 éves pilóta.