Bár a ma már csak a Marussiának szállító Cosworth még nem ismerte el hivatalosan, nyílt titok, hogy a független brit gyártó nem épít új, 1,6 literes turbós V6-osokat 2014-re, azaz távozik a Forma-1-ből.
A 2013-ra egyedüli kliensként megmaradt Marussiánál már tárgyalnak a gyártókkal – mivel a Renault öt csapatot sem szívesen vállal, nem hogy hatot, így a Mercedes vagy a Ferrari erőforrásai kerülhetnek az autóba jövőre.
„Nyilvánvaló, hogy a Cosworth távozása után a Ferrari és a Mercedes között kell választanunk. Mindkettővel tárgyalunk. Egyértelmű, hogy az ár fontos tényező lesz, mert az új motorok jelentősen költségesebbek, mint a mostaniak. Remélem, hogy négy héten belül bejelenthetjük a döntést” – mondta a brit-orosz kiscsapat ügyvezető igazgatója, Andy Webb.
„A 2014-es autó már a szélcsatornában van. Sok adatunk van már a 2014-es motorokat illetően. Még választottunk partnert, de bőven van már információnk. Természetesen hasznos lenne a mielőbbi döntés” – utalt a 2014-es fejlesztések sürgető voltára a csapatvezető.
Bár Webb nyitva tartja a Mercedes és a Ferrari közti választás lehetőségét, nyilvánvaló, hogy az utóbbi a favorit, hiszen a Mercedesnek a gyári alakulata mellett jövőre ott lesz a frissen szerződést hosszabbított Force India és még a McLaren is, a maranellóiak viszont elveszítik majd a Toro Rossót, így a Sauber mellé szükségük lesz egy másik kliensre. Ráadásul a Ferrari-támogatású Jules Bianchi versenyeztetése valószínűleg árengedményre is váltható.
A marussiás főnök egyébként egy új szponzori bejelentés alkalmából nyilatkozott, csütörtökön Moszkvában ugyanis szerződést írtak alá az egyik vezető orosz sportfogadási céggel, a Liga Sztavokkal.
„Köztudott, hogy a mi csapatunk dolgozik a legkisebb költségvetésből, és hogy őszinte legyek, én büszke is vagyok erre. Heti 1,25 millió fontunkba (450 millió Ft) csak az, hogy itt lehessünk az F1-ben, tartsuk a szintet, a feljebb lépéshez pedig nyilván még nagyobb keret kell.”
„Nehéz helyzetben van a Marussia, szóval minden új szponzor csatlakozása örömhír, de egy orosz partner érkezésének jelentősége még a konkrét pénzösszegnél is fontosabb. Az első (orosz) partner mindig a legfontosabb, örülök, hogy a Liga Sztavok megtette ezt a történelmi lépést. Oroszország F1-es érdeklődése még alacsony, de nem kérdés, hogy folyamatosan nőni fog” – utalt a jövőre Szocsiban rendezendő első Orosz Nagydíj érkezésére.