A Forma-1-ben jövőre 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják a 2006 óta használt 2,4-es V8-asokat, az új szabvány pedig jelentős kockázatot jelent mindenki számára.
Míg a ma használt erőforrások fejlesztését 2007 óta befagyasztották, így a motorok nagyjából ugyanolyan erősek és nagyon megbízhatók, az új daraboknál benne van a pakliban, hogy valamelyik gyártó mellényúl, vagy épp a Renault, a Ferrari vagy a Mercedes a két riválisénál sokkal jobb konstrukcióval áll elő.
Ahogy az élmenők, úgy a középcsapatok számára is rizikót jelent a váltás, hiszen amíg eddig a motorok kiegyenlítettsége miatt a kasztni és a csapatmunka néha az élre is juttathatott egy Saubert, Force Indiát vagy Williamset, az erőforrások nagyobb különbségei újra az esélytelen közé száműzhetik a korlátozottabb forrásokkal rendelkező alakulatokat.
A Mercedesszel a múlt héten szerződést hosszabbított Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley nem titkolja, hogy ilyesmitől tartanak.
„Igen, fontos valamiféle egyenlőség fenntartása. Nem szabad hagyni, hogy újra úgy legyen, mint régen, amikor a motorok jelentették a fő, leglényegesebb különbséget. Kár lenne, ha megint így alakulna” – mondta az Autosportnak. 
„Persze a gyártókra is gondolnunk kell. Hihetetlen összegeket ölnek az új motorok fejlesztésébe, rájuk is figyelnünk kell. 2014-ben nagyobb lesz a játéktér, de összességében a motoroknak azért nem szabadna túl nagy tényezőnek lennie.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség elvileg 2014 márciusában homologálja az új erőforrásokat, azaz az érdemi fejlesztés akkor le is zárul, de az egyelőre még képlékeny, hogy a további javításokra hogyan, milyen formában és mértékben lesz lehetőség. 
Valószínű, hogy az FIA sem szeretné, ha az egyik gyártó kliensei lemosnák a többieket a pályáról, hiszen felzárkózási lehetőség híján ez már középtávon is a riválisok kiábrándulását és távozását hozhatná, nem mellesleg az elmúlt évek kiélezett versengéséhez szokott nézők is gyorsan megunnák a dominanciát.