A tavalyi szezon végére a csapatok teljesen kiismerték a Pirelli gumijait, simán végigcsinálták a versenyeket egy kiállással. Emiatta a 2013-as idényre az olaszok változtattak a keverékeken, lágyabbak lettek, ami jelentősen megnövelte a kiállások számát. Különösen a Red Bull és a Mercedes lázadozik, szerintük az új abroncsok kiismerhetetlenek, és felszólították a Pireliit módosításokra.

James Allison, a Lotus technikai igazgatója szerint azonban az idei változások korántsem olyan drámaiak, mint ahogy azt néhányan megpróbálják beállítani. „Bizonyos csapatok nagyon küzdenek azért, hogy újra elővegyük a tavalyi gumikat, de az F1-ben mindig, mindenki a saját érdekeiért fog harcolni” – mondta Allison. „Mi úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi gumik szórakoztatóvá teszik a versenyeket, és azt is mondhatjuk, hogy az autónknak kedveznek.”

Allison szerint az új kipufogó, amelyet Räikkönen próbált ki Malajziában, de Kínában mindkét autóra felkerül, még tovább csökkenti a hátsó gumikopást. „Az új kipufogó legnagyobb haszna a hátsó leszorítóerő növekedése volt a kanyarokban. Ez önmagában is egy jó lépés volt előre, de az adatok szerint a hátsó gumikopásra is jó hatással volt az alkatrész, ami sokat segíthet nekünk Kínában.”

Allison elismeri, hogy az E21-es gyengéje a gumik felmelegítése esős körülmények között. „A köztes abroncsokat nem tudjuk annyira felmelegíteni, hogy rendesen tapadjanak. A jelenlegi hátsó szárnyunk aerodinamikailag stabil esőben, de nem generál akkora leszorítóerőt, amekkorát egy vizes pálya kíván. Ezzel mindaddig küzdeni fogunk, amíg nem készül el az új hátsó szárny.”